Direktlänk till inlägg 13 december 2009

Tacksamhet och röda kinder

Av M - 13 december 2009 12:49

Thank you, thank you, thank you.

Mormor och morbror kom över med bil och släpkärra, så nu är allt SKRÄP som ockuperat över halva garaget bortkört.

Underbart!!!

Och jag och Ungarna drog igång en ved-rokad, så morbror förhoppningsvis kan få in sin båt i vårt garage under vintern.

Vi har ju ingen bil att husera där och jag behöver ju inte elda dygnet runt med ved längre efter värmebytet, så... nu åker veden in dit den egentligen skall vara: in till vedboden/snickarboden.

Dock behövde vi flytta cirkus fem kubik för att kunna flytta ett skåp för att kunna öppna en  liten dörr som finns mellan garaget/vedboden... Det tog sin lilla tid och sedan vaknade Trean, så slänga in veden i vedboden får bli en annan dag.

Men nu är dörren öppnad i alla fall.

Det är så HÄRLIGT att få röda kinder av båda kyla och ansträngning.

Jag gillar att göra saker... det blir så mycket skönare och mer njutsamt att vila efteråt då.


Ettan sade det när vi höll på att det är så kul att stapla ved. Och att göra saker tillsammans. Att det blir så mycket roligare då.

Och jag kan bara hålla med!

En underbar start på dagen.

Nu vankas det lunch om en liten stund...


Skall förresten sätta upp en lapp på ICA också.

Självplock av ved.

Nu när vi enbart eldar i öppna spisen, så består en stor del av vedpartiet av alldeles för långa vedträn. Och ställa sig och kapa dem med rostig fogsvans?!

Nej tack.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Ovido - Quiz & Flashcards