Alla inlägg den 2 december 2009

Bloppis-annons
Av M - 2 december 2009 23:03

Hörnsoffa i mörkbrun skai (fejk-skinn med utmärkt kvalitet, hållbarhet och utseende) säljes.

  

Bra begagnat skick.
Ett yttepytte litet hål (1x1 cm max) på armstödet, på grund av en Busunges äventyr med en nagelsax...

Mått: 2 m x 2,4 m (cirka).
Höjd: 70 cm
Färg: mörkt brun (nästan svartaktig)

Inköpt sommaren -06 på Miljöbutiken i Uppsala.
Nypris: ca 9000 kr.

Pris nu: 3500 kr

Möbler & Heminredning, Säljes - Heby (Uppsala län)
Pris:    3 500:-
Av M - 2 december 2009 22:25

Det blev rumsrokad.

På förmiddagen bar jag ner hörnsoffan (ja, jag är envis har jag ju sagt).

Och när fikasällskapet anlände vid två, så fick jag ovärderlig hjälp att bära upp dubbelsängen. Pust. TACK!!!

Det kommer att bli bra.

När alla grejer är på plats.

Och en hel del blir bortrensat.

Och en byrå har införskaffats till Tvåans kläder.

Men sen så.


När jag kom hem från styrelsemötet nu ikväll och trippade upp till sovrummet för att glutta på mina små sussande Älsklingar.

Så såg det helmysigt ut när jag öppnade dörren.

Som att det kommer att bli trivsamt att sova där.


Nu önskar jag bara att någon ville nappa på min Blocketannons och hjälpa mig att bli av med hörnsoffan...

Av M - 2 december 2009 08:49

Jag skojade med flera personer jag mötte i måndags. Den allra sista dagen i november.

Vi suckade över regnet och jag sade det att det fortfarande är novemberrusk. På tisdagen skulle det bli december och då skulle det bli ändring.

Och vad hände då igår, decembers första dag?

Visserligen en gråruggig morgon, men istället för regn så föll det blöta snöflingor (som inte låg kvar...) och det blev allt kallare i luften ju längre dagen gick.

Så, jag fick rätt i det jag så skämtsamt sade.


Idag känns det äntligen som vinter.

Många minusgrader och rimfrost på varje grässtrå. Allt är isigt vitt och det är så vackert.


Skall ta mig ännu en kopp varm choklad och sedan kanske börja bära lite grejer mellan våningarna. Så får jag hjälp med själva möblerna sedan. Och så skall jag baka en kladdkaka.

...för ja, det blir en rumsrokad... idag.


Och så blir det massor med umgås, fika och lek med älskade syrring/moster som ÄNTLIGEN kom hem till Sverige igen igår kväll!!!



Ovido - Quiz & Flashcards