Direktlänk till inlägg 28 november 2009

mmm vad det doftar (l)ju(v)ligt...

Av M - 28 november 2009 13:24

Julmusik i varje vrå.

Från ugnen strömmar det ljuvliga dofter.

Kålrotslåda.

Två till frysen och en till ikväll.


Kompisen som skulle hämta Ettan för lite lek tog ett steg innanför dörren och utropade med rynkad näsa: "Usch, det luktar illa!"

Han fick lov att gå ut och andas lite då och då.

Haha de är för härliga, femåringarna.

Fast då hade jag bara hunnit koka kålroten.

Jag är i och för sig så knasig så jag gillar doften av kokt blomkål och kålrot och sånt. Men det är kanske för att jag tycker om att äta den sen också...

I alla fall.

Nu doftar det kryddigt och juligt i hela huset. Mums!

 
 
annkan

annkan

28 november 2009 16:55

Hihi, vad sött att kompisen fick lov att gå ut och andas lite.. ;-)

Åh, så mysigt och juligt ni verkar ha det!
Jag har faktiskt också börjat så smått. Tar det lite i etapper, så kanske jag blir färdig innan jul *fniss*
Förresten, kom det kort i låddan hos dig i måndags..?

Kramar till er alla!

http://annkan.bloggplatsen.se

 
Ljusets Krigarinna

Ljusets Krigarinna

28 november 2009 17:46

Underbar bild tagen uppifrån i ett tidigare inlägg!

http://fiffiluralite.blogspot.com

 
/Anitha

/Anitha

28 november 2009 20:07

Vad mysigt! Här är det lite julfilm och adventsfixande som står på schemat ikväll. Adventsstaken är uppe, och den ena stjärnan. Ska hänga upp en till, sen får vi se om jag orkar plugga lite till, eller om det blir mera fixande med dockteatern åt barnen :-)

Kram!

http://aurora-borealis.bloggagratis.se

 
annkan

annkan

28 november 2009 23:52

Kul att det kom fram. :-)
Hoppas Ettan fick sitt i tid också.

Klart jag ska hälsa till de övriga.
Ska fixa så du får mitt nummer. Hörde att J har dig på Facebook. Han frågade "Vet du om att M fyller år"? Jodå, det visste jag ju. Men jag tycker det var gulligt att han faktiskt ville påminna mig. :-)

Nu ska jag återgå till julstöket.

Kramar till er alla! ♥

http://annkan.bloggplatsen.se

 
Lycke

Lycke

29 november 2009 16:36

Tack goa du för dina fina ord!!! Kålrotslåda låter jättegott tycker jag - och så gillade jag jättemycket den där rönnbärsmobilen...mmm...
Hoppas ni har en underbar första advent hos er :)

Kram Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Ovido - Quiz & Flashcards