Direktlänk till inlägg 28 november 2009

Pyssel, fynd och lite hår

Av M - 28 november 2009 12:22


Så här blev rönnbärskransen till slut.

Halmkrans, lindad med remsor från ett gammalt slitet örngott.

Rönnbär trädda på tråd och fastknutna vid kransen.

Som avslutning knypplade och virkade spetsar lindade kring stommen.

Upphängd i spetsband.


    





Underbara blomsterarrangemang som jag fick när jag fyllde år.

Den vita krukan med hjärtat, vita rosen och plättar-på-tråd har min mor gjort alldeles själv *stolt*.

Den stora krukan  med vita amaryllis fick jag via blomsterbud av min syster som SNART SNART SNART återvänder till Sverige från Las Vegas.


Den fyndade barnvagnen från loppisen förra helgen.

Jag kunde bara inte låta den stå kvar...

52 år gammal, använd i två år och sedan har den stått.

Ååååååååååååh vad Trean kommer att kunna glida runt i den till våren.  *Längtar*


Och så snyggaste dockvagnen.

En Emmaljunga utan minsta lilla rostfläck.

Tvåan skjutsade runt Trean i den.

Runt runt i huset.

Det gick det med haha.

  


Busig Trean. (det märks att denna bilden togs med min skruttmobil, va?! Hihi)      

Nya frillan.

Spana INTE ut i hallen dock, för så där såg det ut FÖÖÖÖÖÖÖÖÖRUT för LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNGE sedan (ja, sex dagar är länge, eftersom vi möblerar om stup i kvarten hehe).

Skåpet i hallen fann sin nämligen sin plats uppe i Ettans lilla krypin... någon gång så hamnar det nog på sin allra rättaste plats: i mitt pysselrum. Fast där inne finns det inte plats för något mer skåp just nu. Jag klurar på att i sinom tid byta plats på mitt pysselrum och Ettans krypin (så får han lite större), så många-fack-skåpet står bra där det står just nu.

   

 Kolla in så duktig jag har varit att vika ihop den torra tvätten också!!(...sen att de där högarna ligger på pianot i tid och evinnerlighet, det tänker jag tala lite tystare om).

Även här har ommöblering skett sedan bilden togs...

Totalrokad.

Det är ju såååååååååå mycket roligare att möblera om än att BARA städa.

"Möblar" jag så blir det ju städat på samma gång haha.

  

 
 
annkan

annkan

28 november 2009 16:58

Alltså- vilken underbar, underbar krans!!
Tokgillar den- och vad bra den passar där vid bordet.
SÅ snygg! Du är ju en stjärna på detta- kan man få beställa..? ;-)

Och vad fin du är i håret! Och åhh, vad söt Trean är där i lådan, hihi.

Bamsekramar!!!

http://annkan.bloggplatsen.se

 
/Anitha

/Anitha

28 november 2009 20:04

Vilken snygg krans! Och vilka fynd! :-D

Lillflisan är lika charmig som alltid, ser jag - sötnosen :-)
Och frisyren är jättehäftig! Önskar jag kunde ha det, men det är bara att glömma. Jag får hålla mig till min ogräsmodell, tror jag *fniss*.

Kram!

http://aurora-borealis.bloggagratis.se

 
Jessica

Jessica

29 november 2009 10:58

Snygg frissa! Jag gillarn =)

http://www.jeckan.com

 
Ingen bild

Magdalena

30 november 2009 19:27

Snyggt! Och supersnygg frisyr!

 
Michaela

Michaela

30 november 2009 22:03

Kan nog bara sammanfatta inläggets bilder med ordet SNYGGT! Vilka läckra vagnar!!

http://sl33pyh3ad.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Skapa flashcards