Direktlänk till inlägg 22 november 2009

TACK!!!

Av M - 22 november 2009 20:59

Jag har universums mest fantastiska Barn.

Jag har universums mest fantastiska familj.


Idag blev jag firad av mina föräldrar och syskon med respektive.

Jag fyller nämligen TRETTIOFEM (bara fem år kvar till fyrtio, som mina kära släktingar vänligt påpekar lite nu och då hehe) imorgon och vem vill kalasa på en måndag när man kan äta kladdkaka på en söndag, liksom?!

I alla fall.

Mina Ungar, mina föräldrar och mina syskon skulle jag kunna skryta om dagarna i ända.

Hur omtänksamma, roliga, underbara, fantastiska, påhittiga, älskliga, skrattiga och underbara de är.

Nu tänker jag dessutom skryta med vad jag fick i present, för jag har verkligen de allra bästaste nära och kära en människa kan ha.


Vad sägs om det här?


En cupcakebok med de mest munvattnande (på något vänster så låter det bättre på engelska: mouthwatering... ) läskande recept och bilder plus rosaprickiga muffinsformar. Gissa vilken syster med familj jag fick dem av?! (...pekar ivrigt nedåt  mot förra inlägget och den första kommentaren).

Underbart att få fikasällskap lite nu och då av syrran lillstrumpa, för jag måste ju få hjälp att testa mig igenom den där boken. Eller hur? *Flinar*


Nästa syrra med familj: En hur cool som helst plånbok/väska i svart skinn med nitar. Som "gammal" (hmm då var vi där igen) metalbrutta, så kunde den ju inte passa bättre.

OCH av samma syster så fick jag även en entimmes helkroppsmassage INKLUSIVE leksällskap till Barnen under tiden!!! Heeeelt ljuvligt och jag kan känna redan nu hur skönt det kommer att bli. *mysryser*


Men av mor och far och lillbrorsan fick jag någonting som jag aldrig kunde tro.

Som kombinerad födelsedagspresent och julklapp fick jag... håll i er nu:

en DIGITALKAMERA!!! Helt fantastiskt.

Jag blev alldeles tyst, så till slut frågade mamma "var det inte bra?" och då sade jag att jag inte visste vad jag skulle säga och så kramade jag henne hårt. En digitalkamera i guldfärg (förstås hihi) med drulleförsäkring i tre år (haha det kan behövas i det här huset!), minneskort och väska och stor display. Helt outstanding. Det är för mycket. Vet liksom inte vad jag skall säga. Känns som att jag inte tackade ordentligt, för jag kan liksom inte tacka tillräckligt för en sådan fin gåva.

Nog för att jag hade önskat mig en sådan, men jag hade ju aldrig kunnat föreställa mig att jag faktiskt skulle få en. Det var mer en önskan som en önskan, eller hur jag skall förklara.

Så oerhört fint. Speciellt som jag så gärna vill fota Barnen mest hela tiden. Jag har verkligen saknat en kamera... TACK TACK TACK!!!

Mamma hade dessutom sprungit på loppisar och Hela människan och hittat massor med dukar och porslin i precis den stil som jag gillar. Lovely!


Fast det allra, allra bästa var nog det jag fick av min Ettan när alla gäster hade gått.

Då fick jag gå och sätta mig och inte titta in i köket och sedan fixade han en presentöverraskning till mig.

Specialmacka á la Ettan och en stor kopp chilichoklad.

Mums filibabba!!!

Vill ni veta vad det var för macka också?

Jo.

Mitt favoritknäcke - sånt där ljust med frön på. Frukostknäcke.

Pålägg: smör

            kladdkaka

            bulle

"Kan du se det urgröpta hålet i den där bullen i påsen, Mamma?"

Hihi han är då för go.


Som sagt.

Jag har universums allra bästaste Ungar och familj.


Jag älskar Er alla av hela mitt hjärta.

TACK för alla fina presenter och gåvor.

Men mest av allt TACK för att ni ville komma hit och fira mig.

Det betyder så oerhört mycket.

Och jag saknade dig massor syster M där borta "over there". Inte för någon presents skull, utan för att du är du och inte är här just nu. Men snart, snart så ses vi. Jag och Ungarna längtar!!!


PUSS på er!!!



 
 
Ingen bild

Magdalena

22 november 2009 23:11

Å, vilken underbar dag du har haft! :-) Myyyysigt att bli så fint uppvaktad av familjen med så mycket kärlek och omtanke.
KRAAAAAM och grattis i förskott!

 
annkan

annkan

23 november 2009 00:15

STORT GRATTIS till bästa du på din 35-årsdag!!!
Wow- så du blev firad då! En digitalkamera- men det är ju toppen!!
Och massage- vilken underbar present! :-)

Önskar dig en toppendag, vännen.
Massa grattiskramar kommer här från mig och familjen. ♥♥♥♥♥

http://annkan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Emelie

23 november 2009 08:21

Haha, Ever! Han är för söt. Var mackan smarrig?! Fylld utav kärlek iallfall.
Tack för igår. Det var superkul, jag behövde ett skratt.
(Textilpennor ... :-))
& ring när du provat ett recept, jag är första provsmakare. Trodde & har även sagt att jag inte fått några graviditets ticks, men tydligen hembakat... :-)
Må bäst idag & GRATTIS på rätt dag!
Kramizar

 
Ingen bild

Katarina & Nils

23 november 2009 11:51

Grattis på födelsedagen. Såg på ICA här om dagen att dom kör med sandwich pepparkaka även i år och kom genast att tänka på dig ;-).
Vilka härliga presenter du fått.
Önskar dig en fantastisk dag! Kram

 
Ingen bild

jessica

24 november 2009 15:58

Dom har ju universums bästa mamma!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Skapa flashcards