Direktlänk till inlägg 8 november 2009

Heja heja! Och morning...

Av M - 8 november 2009 06:52

Igår var vi på innebandymatch.

Tvåan skrek: "HEJA MORBROR!!! HEJA GÅVAN" så det ekade i hela sporthallen.

Hihi så söt.

Jag åkte dit med tre Barn och kom hem med två.

Lite svinn får man räkna med, eller hur är det man säger?!

Ettan fastnade på vägen = övernattning hos mormor & co.

"Vet du mormor. Ju längre jag får vara uppe, ju längre sover jag på morgonen."


För oss som blev kvar i huset så blev det en kortnatt.

Redan innan  klockan var sex tyckte nämligen Tvåan och Trean att det var dags att göra morgon.

Jag  var - och ÄR - trött.

Det blev byte av sängkläder inatt dessutom, då Treans blöja inte riktigt räckte till.

Det är väl den enda nackdelen med att samsova, som jag ser det.

Dock så hade jag skyddslakanet under det vanliga, så det gick åtminstone inte ner i madrassen. Men båda Ungarna  vaknade ju när jag rev bort det gamla lakanet och satte dit det nya. Jag har väl aldrig bäddat en säng så snabbt förut hehe.

Som tur är så hade vare sig Tvåan eller Trean några problem med att somna om. Det var bara jag som låg och vände och vred på mig. Jag har alldeles för mycket jobbtankar i skallen och kliande utslag på kroppen för att kunna sova ordentligt. Tavegylen hjälper föga mot kliet, trots att jag fått tillåtelse av doktorn att öka dosen markant. Det enda  som sker, är att jag blir ännu så mycket tröttare när jag måste vara pigg och vaken...

Jag hoppas att det går snabbt med remissen till hudläkare.

Jobbtankarna får jag nog dras med tills på onsdag i alla fall, då det är info-möte på jobbet.


Min rygg är också trött.

Korsryggen.

Trean går och går och går och springer och går och springer och går och går.

Och när hon inte går, då vill hon bli buren.

Som för att kompensera det faktum att hon frigjort sig genom att börja gå.

Det är nog lite läskigt med all denna frihet. Att kunna ta sig vart man vill utan hjälp.

Så, jag bär.

Och bär.

Och så bär jag lite till.

Myyyyyyyyyyysigt, tycker jag.

Men korsryggen håller som sagt inte med.

Dock är det ju bara för en kort period, så den får stå ut helt enkelt.

Punkt.


 
 
Jessica

Jessica

8 november 2009 09:15

HEJJA GÅVAN!! =)

http://www.jeckan.com

 
/Anitha

/Anitha

8 november 2009 10:17

Det där med läckage på natten händer ju här med ibland, så numera har jag lagt ett täcke under oss också. På så vis kan jag snabbt byta blöja i sängen (han vaknar inte av det), och bara dra bort täcket under oss ifall det blivit blött. Blir mindre bök, gossen vaknar inte, och jag behöver bara upp några minuter :-)

Det där med ryggont känner jag också igen. Korsryggen har alltid varit en av mina svaga punkter eftersom jag är överrörlig, och jag får lätt ont. Ett tips är coreövningar för att stärka korsryggen, det gör enorm skillnad :-)

Kram!

http://aurora-borealis.bloggagratis.se

 
Isabel

Isabel

9 november 2009 11:08

Vad kul att du också har en blogg, fast vem har inte det idag?

Alva är jätteduktig och mitt dåliga samvete har börjat lätta lite men jag är inte bra ännu efter sprutan!

Ryggont verkar vara vanligt bland oss småbarnsföräldrar. Lyftet upp på skötbordet på mornarna går inte särkilt bra här men nu har hon börjat klättra själv, det underlättar!

http://issapissastankar.blogg.se

 
annkan

annkan

10 november 2009 09:13

Haha, Ettan han är klok han. Ju längre jag är uppe, desto längre får jag också sova. ;-)

Kram till honom- och till alla er.

http://annkan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Veronica/Edvina

10 november 2009 20:04

Men gumman e du prickig? Ngn allergisk reaktion av vad? Eller?
Kramis

 
Ingen bild

Magdalena

11 november 2009 18:24

Om du vill kanske du kan låna en ringsjal av mig för snabbt i och ur-bärande? :-)

 
Morgana

Morgana

11 november 2009 20:58

Jessica: FRISKT HUMÖR, DET ÄR DET SOM SUSEN GÖR! ;-)

Anitha: smart tips :-) TAck skall du ha! Core-övningar, vad är det?

Isabel: Usch, vad jobbigt att du blev så dålig. Hoppas att du mår bättre nu!!

annkan: haha, ja visst är han! Kram till dig med!!!

Veronica: jag fick en tid hos hudläkare imorgon, så då får jag se vad han säger. Irriterande är det med allt kliet och så ser det så otäckt ut...

Magdalena: vad snäll du är! Fast jag har faktiskt en ringsjal, men jag gillar den inget vidare. Så jag bär som vanligt ett tag till... det är ju bara för en kort period ändå. Tack ändå!

http://queenofnight.bloggplatsen.se

 
/Anitha

/Anitha

13 november 2009 14:22

Coreträning innebär att man tränar de djupa ryggmusklerna, så att säga, så att man blir starkare och mer stabil i bålen. Här ser du några exempel på såna övningar:
http://www.topphalsa.se/traningen/topphalsas-joggingskola/artiklar/2007/3-coreovningar/index.xml

Kram!

http://aurora-borealis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Ovido - Quiz & Flashcards