Alla inlägg den 1 november 2009

Av M - 1 november 2009 20:21

Idag blev det shopping igen.

Jag som har sååå mycket pengar... inte!

I alla fall.

Min mor och två av mina systrar ville till Fullerö Handel och vem är jag att säga nej till att följa med?!

Egentligen borde jag inte handla något där, för sist jag kollade så har de inte kollektivavtal. (måste kolla upp!!!)

MEN.

Jag hittade så fina gardiner med hålbroderi som skulle passa så perfekt i köket.

Trodde jag.

Ända tills jag kom hem och upptäckte att de var alldeles för korta (gardinerna, inte fönstren).

Och dessutom så kunde jag inte trä i gardinstången i kanalen upptill, för kanalen var för smalt sydd.

Så nu är skallen fylld av grubblerier.

Lämna tillbaks?

Eller modifiera själv?

Det återstår att se.

De är i alla fall vansinnigt fina och supersnygga till nya skåpet i köket hihi.


Dock måste min mor och systrar ha trott att jag var helt galen.

För innan Fullerö och på väg från en liten butik som vi spanade in allra först, så "tvingade" jag min mor till att stanna bilen så jag kunde rusa ut över stora vägen och fota en skylt med mobilkameran. Bara så där.

Men jag kom ju att tänka på dig, Lycke! Hihi.

  

Av M - 1 november 2009 10:59

 Jag läste en blogg.

Och kom på en sak.

Att en köksassistent som kan knåda deg gärna skulle få bo hos oss.

(maskinell - icke mänsklig variant)

Så mycket bröd och bullar som vi nu kan fylla frysen med.

  



Lite svinn får man räkna med...

  


Sexåringsbullar

  


Fast egentligen.

Så är vi en smörgåsfamilj.

Mycket bröd blir det...

En elvisp får också gärna flytta in.

(tänker på gräddtårtor och fluffiga mos)


*letar på Blocket*

Av M - 1 november 2009 08:57

Söndag.

Frukostgröten är i magen.

Jag skall ta mig en till kopp varm choklad.

Halva dagen har redan gått känns det som, för vi går upp så tidigt.

Sista dagen på höstlovet.

Inget inplanerat.

Behöver väl hänga och vika lite tvätt.

Ena torkställningen säckade ihop igår, så en sådan måste jag införskaffa vid tillfälle.

Gräsmattan skulle må bra av lite krattning också.


Skapa flashcards