Direktlänk till inlägg 11 oktober 2009

Kryptisk

Av M - 11 oktober 2009 15:32

Mitt i allt höstmys och underbara Ungar.

Så är det en tuff tid.

För den Ledsna.

Och en tuff tid att stå bredvid, men involverad och engagerad.

Med oro som kryper i kroppen och en mage som värker.

Jag är hungrig men kan inte äta, men äter ändå. Socker.

Försöker att inte visa alltför mycket inför Barnen hur orolig jag är för den Ledsna, men tankarna på det tuffa är ständigt närvarande.

Kryptiska samtal och de frågar om den som ringde är den Ledsna.

Inget blir som tänkt och jag känner mig vilse och förvirrad och alla bara frågar och frågar men jag är ingen spindel i nätet eller det är jag väl, men jag är ingen bra spindel i nätet för jag vet inte vad jag skall svara vet inte vad jag skall planera organisera fixa.

Jag är bara fylld av oro och gråt och vill att det braiga skall hända. Det som måste hända. Någon gång.

Känner mig liten och vek och vilse och dålig på att ordna till det.

Vad skall då inte den Ledsna känna?


Jag.

Vill ordna.

Behöver ordna.

Måste ordna.

Fixa till det.

Laga och läka.


Frustrerad.

Orolig.

Ledsen.

Arg.

Stark.

Bestämd.

Och ytterst tacksam för mina Underbaringar vars varma famnar jag vilar i och tankar energi att orka ännu lite till.

Så oändligt tacksam.


Det måste bara lösa sig och jag kommer ALLTID att finnas här. Alltid.

Och nu vill jag gråta igen.

 
 
annkan

annkan

11 oktober 2009 18:51

Kramar i massor känns det som om du behöver....

*kram kram kram kram kram kram*

http://annkan.bloggplatsen.se

 
/Anitha

/Anitha

11 oktober 2009 21:01

Det är alltid jobbigt att stå bredvid och inte riktigt kunna hjälpa till...men ibland räcker det bara att veta att det finns någon där *vet av erfarenhet*.
Och blir det för tungt att stå bredvid och du själv behöver någon att luta dig mot en stund, så vet du vart jag finns.
Kram!

http://aurora-borealis.bloggagratis.se

 
Jessica

Jessica

11 oktober 2009 21:32

Styrka från mig. Kramar om! Och kramar om igen.

http://www.jeckan.com

 
Anna-Lena

Anna-Lena

12 oktober 2009 09:01

Oj, oj, vad har hänt?
Hoppas det löser sig.
*Kram*

http://anna-lenanumberone.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Ovido - Quiz & Flashcards