Direktlänk till inlägg 8 oktober 2009

Hon går!

Av M - 8 oktober 2009 19:43

Idag gick Trean tolv steg.

Alldeles själv.

Nästa fredag blir hon tio månader.

Hon ser med andra ord ut att följa sina Bröders mönster med att börja gå vid 9-10 månaders ålder.

Pirrigt kul och väldigt nervöst.

Konsekvenstänk - vad är det liksom...

Många bulor blir det.


Idag blev elen till fjärrvärmen fixad och dragen ordentligt och tvättmaskinen blev inkopplad.

Kvällens första maskin är precis klar, hörde jag på "klicket" inifrån tvättstugan/pannrummet/lilltoan/. Hehe rummet är inte ens fem kvadrat stort och ojämnt lågt i tak (det ligger under trappan) ändå så ryms det så många funktioner i det. Inte illa.


Ettan var som sagt på boxning igår och han hade haft det så kul.

Brottade omkull Morsan sin på vardagsrumsgolvet gjorde han också.

Och granntjejen som körde sade att han är en riktig talang.

Skoj!

Nu längtar jag till nästa vecka då jag kan följa med och kika jag med.

 
 
Ingen bild

Anna - Aninia

8 oktober 2009 23:15

Vad duktig hon är lilltjejen!
Åååh vad jag önskar att jag kunde komma upp och hälsa på er snart. Det är ju inte klokt vad fort tiden går.
Tyvärr är det så mycket nu med både skola och jobb, så det får nog vänta tills början på nästa år :-(.

Tänk att Ever fyller 6 år om drygt en vecka. Hur kan barnen växa upp så fort, medans vi inte åldrats ett dugg ;-).

Ha det gott och hälsa familjen.
Stora kramar från Ninni och mig.

 
/Anitha

/Anitha

8 oktober 2009 23:20

Storflickan! Det går undan, minsann...Och vad kul med brottningen :-) Tror jag ska skicka iväg mina på sånt om kvällarna också, för hujeda mig vad mycket energi de kan uppbåda då ;P

http://aurora-borealis.bloggagratis.se

 
PetraM

PetraM

9 oktober 2009 10:15

ÅÅÅÅÅÅHHHHHH!!!!! Hejja hejja duktiga lilla tjej! Tänk de första stapplande stegen underbart, en helt ny värld öppnar sig nu!

Boxning, coolt!

Allt bra annars???

Jag är på bätrings vägen iallafall, har lite ork för första gången denna vecka...

Kram P

http://insideofpetrashead.blogg.se

 
Lycke

Lycke

9 oktober 2009 12:20

Vad kul att du gillade kudden - ja, det blir definitivt fler, hehe..har liksom fått mersmak på detta nu!!! Önskar också jag hade ett litet troll som var till att börja gå - vem vet, en dag kanske!!!

Förmiddagskramar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

 
annkan

annkan

9 oktober 2009 17:50

Men åhhhh, lilla söttösen..... :-p
Det skulle jag vilja se!
Men så duktig hon är!!

Kram och trevlig helg till er!

http://annkan.bloggplatsen.se

 
annkan

annkan

9 oktober 2009 17:51

... Och vad duktig Ettan är då, som börjat med boxning!
Hoppas han gillar det och vill fortsätta. :-)

http://annkan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Ovido - Quiz & Flashcards