Direktlänk till inlägg 5 oktober 2009

Värme i annan form..

Av M - 5 oktober 2009 12:04

De två senaste kvällarna - mellan amningspauser med Trean och nattledsenhetströstande av Tvåan - så har jag påbörjat och färdigställt dessa.

Sååå mjuka och goa handledsvärmare att värma och pryda mig med i höst.

  

Garnet är Drops alpaca.

Snabbt och lätt mönster med spetsstickning och härligt garn.

Dock har jag fått skavsår på fingrarna på vänsterhanden, där garnet löpt. För hur mjuka handledsvärmarna än är att ha på sig, så blir garnet på något vänster både strävt och sticksigt efter en stunds stickande.

Jag är dock mer än nöjd, så det blir nog ett gäng sådana här.

Perfekt kvällssticksprojekt, när det bara finns tid för ett varv lite då och då.

  

För er som är extra uppmärksamma:

Nej, ringen är INTE någon gammal giftasring som jag inte kunnat släppa taget om.

Inte heller är det någon ny kärlek som poppat upp helt plötsligt.

Nej, det är mitt Livs Kärleksring.

På den har jag Ettans alla namn ingraverade.

Nu har jag ju dock privilegierats med - än så länge - ytterligare ett par Underbaringar, så jag överväger att rota fram någon fin, gammal guldring  istället och gravera in alla mina Barns förnamn inuti den. Att gravera in alla namn plus andranamn skulle kräva en guldring med vidd som ett mindre avloppsrör och såååååååååå tjocka fingrar har jag kanske inte haha. Speciellt som jag drömmer, önskar och längtar efter en liten Fyra och kanske ännu fler. Om jag får äran, vill säga.


Bildbevis på kylan inomhus i fredags förresten...

  

Nu har vi runt 19 grader och det är så otroligt skönt.


 
 
Jessica

Jessica

5 oktober 2009 13:45

Jag köper garn och du stickar, ok? Jag tyckte de var dösnygga. Vill ha till vinterkylan... =)

http://bebisenojag.blogspot.com

 
PetraM

PetraM

5 oktober 2009 14:16

Aaahså snygga! Du är så himla duktigt! Önskar att jag också kunde....

http://insideofpetrashead.blogg.se

 
/Anitha

/Anitha

5 oktober 2009 16:27

Åh, vad vackra de är! Jag bara måste göra såna, jag med! :-)

Fnissade gott vid tanken på ring i storlek avloppsrör, förresten...det vore en syn! *fniss* ;-)

Kram!

http://aurora-borealis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ptramtra

5 oktober 2009 16:36

jag vill också ha!
blir det lite "resår" idem?
förslag på garn som du inte får skavsår av?
om du springer på bra garn så köper jag genast ett par "handledsvärmare" . handlederna och fotlederna - mina svagaste punkter på hela kroppen.

 
annkan

annkan

5 oktober 2009 19:37

Åhhh, vilka underbaringar!
Älskar färgen- och så ser de så mjuka och gossiga ut!!

Kramar i massor!!!

http://annkan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Skapa flashcards