Alla inlägg den 4 oktober 2009

Av M - 4 oktober 2009 20:05

Så där ja.

Nu har nog huset kommit ikapp, rent värmemässigt, så jag kan äntligen SÄNKA gradantalet på fjärrvärmeapparaturen.

Nog för att det är skönt att ha det varmt, men det kan faktiskt bli FÖR varmt också (och JA, jag är en sån som klagar på sommarvärmen. Jag tål det inte, rent fysiskt, när det är för varmt och soligt).

Faktum är att vi alla i familjen mår som bäst om det inte är alltför hett inne.

Idag när vi har haft 21-22 grader varmt inne så har humöret blivit lite småirriterat, ont i huvudet och svårt att somna och komma till ro.

18-19 grader är mer vår melodi.


Och en sista uppdatering angående fjärrvärmen, sen skall jag sluta tjata om den och bara njuta av att slippa bära ved och elda dygnet runt:

Även varmvattnet blev färdigkopplat i fredags, så nu väntar jag bara på en elektriker som skall komma nästa vecka och fixa till elanslutningen ordentligt. Plus koppla loss förra elpatronen/aggregatet som hör till vedpannan. Och så läcker det vatten nånstans ifrån den gamla vedpannan, så det mailade jag om idag.

Sedan är det väl bara att vänta på den första el/värmeräkningen...

Och fakturan för installationen förstås... *Burr*


TACK och en stor puss till alla ni som hejar och hurrar och glädjs med oss!!!


Av M - 4 oktober 2009 08:01

21,3 grader.

Fatta!

Tjugoenkommatre grader.

Inomhus!!!

Så varmt har vi bara haft det på somrarna annars.

Vilken fantastisk lyx.

Och när jag tänker på att jag kommer att slippa släpa ved och elda dygnet runt för värme och varmvatten (hade varken varmvattenberedare eller ackumulatortank, så så fort jag slutade elda så blev det KALLT) så bara ler jag. STORT.

Nu blir det bara myseldning i öppna spisen hädanefter. Underbart!

(...fast lite nervöst känns det i magen inför att den första elräkningen efter installationen kommer... Jaja, den dagen den sorgen.)


Idag skall Ettan på kalas, så vi lär inventera presentskåpet.

Och antagligen gå och köpa en present, för vad jag minns så har vi inte så mycket 6-åringspresenter där.



Ovido - Quiz & Flashcards