Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av M - 1 oktober 2009 13:57

...kan jag äntligen visa dörrkransen jag gjorde för ett par veckor sedan.

Rönnbär på ståltråd, virat kring en grenkrans. Och så lite band och gamla spetsar.

  


Jag kan också äntligen visa vår nya soffa som jag fyndade på Hela Människan.

  

Så mycket som 250 riksdaler fick jag betala för den.

Kameran gör den dock inte rättvisa.

Det är en helt underbar guldgröngulnyans på tyget.


...och så får ni här en liten förklaring till varför det inte är så mycket pyntat och prydnat på bordet.

(OCH varför bordet står längs väggen och inte framför soffan, för Trean ränner nämligen gatlopp med lära-gå-vagnen, fram och tillbaks i rummet)

Egentligen så vill jag ha en av mina fina hemvävda löpare (vävda av min gammelmoster) på bordet och en massa ljus och så, men som sagt...

  

  

När jag var till storstaden och hämtade ut den lagade mobilen, så råkade jag slinka in på Mamsell K och där bara rååååkade det hamna ett par skyltar i shoppingkorgen.

(jaja, korg och korg. Jag höll allt i handen, medan Trean slumrade så sött i vagnen utanför i kullerstensgränden)


Tvåan modellar skylten bredvid ytterdörren

  

 och så blev det en skylt till vårt vita loppiskök också.

  

Skapa flashcards