Direktlänk till inlägg 13 september 2009

Burriburr

Av M - 13 september 2009 21:59

Och så vill jag säga att VI FRYSER nu!!!

Nu får SHE snabba på med att fixa fjärrvärmen.

Augusti var det utlovat i kontraktet...

Det är KYLIGT i september.

Speciellt när det är blåsigt, regnigt och grått.

Och verkligen speciellt när man inte har ett fungerande värmesystem i huset...


*Huttrar vidare med dubbla tröjor på, till soffan där det finns en varm filt och en varmt sovande Unge*

 
 
/Anitha

/Anitha

13 september 2009 22:18

Huuu...inget mysigt att frysa. Jag har ett par el-element står här, ifall du behöver låna några värmekällor en sväng :-)

Kram!

http://aurora-borealis.bloggagratis.se

 
annkan

annkan

14 september 2009 00:05

Brr, låter kallt ju...
VARM kram till dig!!

http://annkan.bloggplatsen.se

 
Lycke

Lycke

14 september 2009 09:52

Lät mums med en sammetssoffa..vill åsså ha!! Hoppas ni fixar det med värmen...! Här är varmt och soligt både ute och inne idag känns det som!

Kramis Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Morgana

14 september 2009 13:11

Tack för alla värmande kramar. De behövs :-)
Blir nog till att elda i öppna spisen ikväll... mysigt och varmgött :-)

 
Sanna

Sanna

14 september 2009 13:20

Åhh fy va hemskt att inte ha fungerade värme i huset..vi har fjärrvärme som funkar men då det blir så dyrt så önskar jag att vi hade möjlighet till vedeldad värme också..
Men jag håller tummarna att ni skall få värme i huset snarast! =)
Kraaaaam
Sanna

http://krimskramsan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Morgana

14 september 2009 13:35

Sanna: mmm det är lite småjobbigt. Men jag är ändå glad att vedpannan beslutade sig för att spricka när det var lite halvvårigt och inte mitt i smällkalla vintern.
Elda med ved har varit billigt, men slitigt. Jag har ingen ackumulatortank (och ingen plats att ha den heller), utan jag har bara eldat i en liten vedpanna i köket = eldning dygnet runt. Och har jag inte varit upp och eldat på natten så har vi haft 12 grader varmt inne på morgonen...
Så även om det blir dyrare med fjärrvärme, så skall det bli såååååååååå otroligt skönt att inte behöva frysa längre.
Dock kan jag ju komplettera med att elda i öppna spisen och kunna stänga av elementen på dagtid. Medan jag är föräldraledig i alla fall :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Skapa flashcards