Alla inlägg den 13 september 2009

Av M - 13 september 2009 21:59

Och så vill jag säga att VI FRYSER nu!!!

Nu får SHE snabba på med att fixa fjärrvärmen.

Augusti var det utlovat i kontraktet...

Det är KYLIGT i september.

Speciellt när det är blåsigt, regnigt och grått.

Och verkligen speciellt när man inte har ett fungerande värmesystem i huset...


*Huttrar vidare med dubbla tröjor på, till soffan där det finns en varm filt och en varmt sovande Unge*

Av M - 13 september 2009 21:41

Ikväll, just precis nu, så går en av mina favoritfilmer på tv.

Under Toscanas sol.

Vill också. Som hon.

Fast jag tittar på Kommisarien och havet (eller vad den heter - har ingen tvtidning och orkar inte leta rätt på tvtablån på datorn just nu) istället.


En härligt mysig dag.

Någon fotbollsmatch orkade vi inte gå på.

Vi parkerade bilar på vardagsrumsmattan istället.

Spelade lite datorspel.

Åt linsgryta med råris och makaroner.


Nattade Tvåan och Trean medan Ettan fick lite mer datortid.

Sedan blev det godnattsageläsning i soffan.

Tätt tätt tillsammans, läste vi om läskiga spöken.

Tassade in till sängen. (*Ssssch så inte de Minsta vaknar*)

Viskade under täcket.

Om att han fått sin första STORA kompis på skolan.

Någon stor att vara med, när granntjejen (som går i trean) var iväg.

Min Ettan gillar att leka med äldre.

Och jag blev så glad när han berättade.

Värmde ända in i hjärteroten.

Viskade mer.

Om Nissevovven och andra gosedjur.

Medan Ettan kittelkliade mig under fötterna.

Och rufskliade mig på skallen.

I håret som är kortare.

Mmm, sade jag.

Och Ettan fnissade att jag kanske har löss.

Eller loppor.

Som gör att jag gillar att bli kliad.


Sedan var klockan helt plötsligt mycket sovdags blunda vi måste upp tidigt.

Och jag gick för att läsa lite papper inför morgondagens beredningsmöte.

Tror inte jag hann utanför sovrummet ens, innan även Ettan andades med sovtunga andetag.


Mina Gullungar.

Det bästa jag har.

De bästa som finns.


Av M - 13 september 2009 07:37

Ojoj!

Kors i taket. Eller nåt.

TVÅ inlägg på mindre än fem minuter.

Men jag kom ju just på att jag pysslade lite igår.

En höstlig dörrkrans bidde det av de rönnbär vi plockade på svamppromenaden tidigare i veckan.

Jag trädde upp rönnbären på ståltråd som jag sedan lindade på en grov "grenkrans".

Lite gamla, vita spetsar och ett tygband med broderade blommor på fick avsluta det hela.

Så nu kan vi välkomna hösten med stil.


Till att börja med så hade jag bara rönnbär och vit spets, men det tyckte Ettan såg för juligt ut.

Haha nog för att jag är ett julfreak, men det kanske är liiiiiiiiiiite tidigt med en julkrans i september?!

Så blombandet gjorde susen.

Sommarblommor + julfärger = måste väl bli höst?!

Av M - 13 september 2009 07:33


Loggar in och ser förvånat på skärmen.

Att inget nytt är skrivet.

Hmm.

Ligger det på mitt ansvar?!

Va... det kan jag väl aldrig tro.


Hehe.

Nu finns det ett nytt inlägg i alla fall.


Vi har fikat och lekt och busat och kramats.

Plockat plommon har vi också gjort.

Och krattat äpplen.


Trean tog ett halvt steg i lekparken igår.

Alldeles själv.




Ovido - Quiz & Flashcards