Direktlänk till inlägg 8 september 2009

Älskade Ungar

Av M - 8 september 2009 22:00

Skriver om.

Och om.

Och om igen.

Och ser sedan hur bokstäverna raderas bakifrån.

En efter en.

Till slut är sidan tom igen.

Tänk om man kunde göra så med händelser i livet också.

De där som blir lite tokiga.

Skriva om historien till det bättre.

Till det klokare.


Och så tänker jag på hur förtvivlat förälskad jag är i mina Ungar.

Älskar så det värker i hjärtat.

Så själen vill explodera.

Att känslorna knappt får plats i kroppen.

Och jag berättar för dem att jag älskar dem mer än hela universum.

Mer än stjärnorna och ännu mer och mer för varje sekund.


Älskade Ungar.



 
 
Ingen bild

Persil,ja

9 september 2009 08:53

Visst är det härligt att älska så!!!! Ingen i hela världen älskar jag mer än mina ungar. Det är en fantastisk rikedom att få ynnesten att ha barn hos sig!!!
Läste om ditt skinnsoffebaxeri. Starkt jobbat! Jag gör samma fast jag har en "karl i huset". Orkar inte lyssna på alla "vad ska det vara bra för" så jag baxar själv. Trappen är skruttig och oöm så det är bara att spänna musklerna. Jag orkar om jag vill.

35 år... Jag är (håll i hatten) 47 och om du nu skulle skämmas för din ålder (vilket du inte gjorde men det verkar som att det är nåt man brukar?) vad ska jag då göra med min? gömma mig i en garderob? Dra en sopsäck över huvudet när jag går ut? Fan ta detta åldersfixerade land!!! Jag är 47 år. De grå stråna håller på att invadera mitt röda hår så det mest ser ut som ett råttbo, jag kompenserar det och hamsterkinderna (jo de började hänga neråt för fem sex år sen...) med lappade håliga jeans. Om jag är fjortis nedtill och femtio upptill kanske jag hamnar nånstans mittemellan...? ;D
Fast jag bryr mig inte. Eller jo, det gör jag. Ingen vill bli synligt gammal, men å andra sidan vill jag inte byta ut erfarenheten, klokheten och värderingarna jag fått med åren. Så jag accepterar faktum. Jag vill inte heller dö, vilket ju är enda alternativet till att inte åldras. Sorry för romanen, blev bara triggad av din mening "jag skäms inte för min ålder"... :D Jag tolkade inte vad du tycker- jag bara gick igågn med vad jag tycker. :D

 
Ingen bild

QueenOfNight

10 september 2009 08:48

Ja men eller hur?!
Varför vänta tills någon annan har tid/lust/what ever.
Lika bäst att göra det själv, så blir det gjort precis när man vill också :-)

Hihi gråhårig började jag bli redan i tjugoårsåldern. Det ligger i släkten på min mors sida.
Och nej, jag bryr mig faktiskt inte om att bli äldre, trots att det verkar som att många andra ju skäms för det.
Men jag gillar det faktiskt!
Och jag _känner_ mig ju inte som 35 (vilket jag inte heller tycker är nån ålder. Inte 47 heller!) och det är ju det som räknas :-)

 
Jessica

Jessica

10 september 2009 12:00

Åh, jag älskar ordet ungar! Det är så himla härligt =)

http://bebisenojag.blogspot.com

 
Ingen bild

Kusin-vitamin

24 september 2009 12:29

Jag älskar att läsa dina tankar och förstår precis känslan av förälskälse när du beskriver kärleken till dina barn! Det finns ingenting större och vackrare... Hoppas att vi ses snart!

Kram Sandra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Skapa flashcards