Direktlänk till inlägg 5 september 2009

Önskelista... eller inte. Bara en lista blev det. Måsten och borden.

Av M - 5 september 2009 21:17

Jag får redan nu frågan (läs: från min mor, så nu kan hon läsa här hihi) om vad jag önskar mig när jag fyller tjugo plus.

Haha nädå.

Jag skäms faktiskt inte för min ålder.

I vinter blir jag 35.

Vill egentligen inte fira födelsedag. Samtidigt som jag innerst inne är vansinnigt förtjust i att bli firad. Knasigt, va?

Jag tycker det känns pinsamt att bli uppmärksammad och uppvaktad och översköljs alltid av skuldkänslor när kvällen är till ända, för att jag kanske inte låtit tillräckligt tacksam eller uppskattande. Ännu mer knasigt, va?


I alla fall.

Här kommer svaret.

Jag önskar mig en fertil kropp när jag fyller trettiofem.

Hihi.

Ettan pratade så sent som idag om "om vi får en till bebis".

Ja tack.

Det hoppas vi och det önskar jag mig.

Plus en massa finfina ägg att donera först, förstås.


Annars så önskar jag mig röjningshjälp i trädgården.

Att någon hjälper mig att få iväg allt ris och grenar och sånt skräp från garageuppfart och trädgård, så det kan börja se snyggt ut igen. Retar mig på allt stök varje gång jag går förbi.


Ett presentkort på YllochTyll är inte heller helt fel.

Eller en elvisp.


Sådär.

Nu har jag gjort en lista.

Nästan mer för mig själv än för andra, för nu kanske jag äntligen kommer ihåg vad jag skulle behöva fixa och köpa här hemma.


Kanske skulle fylla på listan med:

panel i Ettans rum

gräva hål för grindstolpar

rensa hängrännor

rusta tvättstugan (kakel och klinkers)

panel i lekrum

ny dörr till vedförrådet/garaget


Se där ja.

Alla mina borden och måsten på ett bräde.

Känns skönt att ha dem uppspaltade.

För att förhoppningsvis bli avprickade.

De flesta (alla?) fanns på listan även i början på sommaren.

Undrar hur länge det tar tills jag får sätta prick.

Den över i:et.


Egentligen vill jag bara äta skrattigt hembakad tårta med mina Ungar och somna med deras djupa, lugna sovande andetag som bakgrundsmusik till mina drömmar.



Snart en dag skall jag göra en lista för vad Ettan önskar sig också.

Star Wars, Star Wars och åter Star Wars.

Han fyller nämligen sex år om inte allt för länge.

En månad snart.

Wiiiiiiiiiiiiie - vad roligt att få kalasplanera!

Och i december blir det 1-årsfest för Trean.

Hon vill ha en barncykelsadel och en ny bilbarnstol.

Hihi tycker jag då.

Jisses, så fort det här året har gått...

 
 
/Anitha

/Anitha

6 september 2009 09:34

Shit, du skriver ju så en annan också får lust att fira sin födelsedag. Jag som inte gjort det på 25 år...åtminstone inte frivilligt. Fika har jag fått bjuda på när folk krävt att få komma förbi och gratta, men det har inte känts som att fira...

Jag kanske skulle göra det nästa år. Ha kalas, alltså. Fast det får ju bli på efterskott, eftersom jag fyller år så dumt. Mitten på januari liksom...inte en kotte som har ett öre då, i synnerhet inte jag. Och även om man inte gör nåt märkvärdigt av det, så kostar det ju ändå lite att införskaffa det man behöver för att kunna snickra en tårta eller två, och bjuda på kaffe.

Nåväl...fertiliteten vet jag inte om jag kan åtgärda, men jag ska göra ett försök att prata med Moder Jord om den saken (det måste väl vara hon som avgör sådana frågor? *tro* ;)), men jag noterar det där presentkortet på Y&T ;) DET kan jag iaf fixa - hihi.

Kram!

http://aurora-borealis.bloggagratis.se

 
Lina

Lina

6 september 2009 12:54

"somna med deras djupa, lugna sovande andetag som bakgrundsmusik till mina drömmar."
Vackert! Och visst är det precis så underbart som det låter;)
Yes L-hagen it is, och visst trivs jag här, det är lugnt och fint och bra på alla sätt. Tror mest att jag har för mycket lantis i blodet för att bo i lägenhet.
/Lina

http://www.aiagart.blogspot.com

 
annkan

annkan

6 september 2009 15:16

Listor är bra.
Listor är kul. (Om de inte blir för långa, så man får ångest av dem, haha).

Och...mmmmmm, vilken mumsig tårta det där såg ut att vara då! Du bara frestas med diverse godsaker. ;-)

Söndagskram.

http://annkan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Ovido - Quiz & Flashcards