Direktlänk till inlägg 4 september 2009

Fripassagerare...

Av M - 4 september 2009 14:20

Regn.

Det är blött idag.

Eller var.

Just nu så skiner faktiskt solen.

Tvåan och Trean är snoriga. Väldigt. Grönt klet.


Vi har spelat bilspel på xboxen.

Klurar på om det skall bli godisshopping redan idag.

Tvåan ritar rutschkanor.

Jag är bebissjuk efter att ha snosat på en liten sexdagars...


Och Ettans Nisse hittades idag.

(Nisse är en handdocka i form av en hund som gammelmormor sytt).

Åkpåsen skulle tvättas och när jag kikade ner i den för att rädda det som räddas kan. Så låg han där.

Fripassagerare.

Och efter sju sorger och åtta bedrövelser så har ju Nisse faktiskt följt med både till och från skolan. Utan att vi visste det.

Ikväll kommer nog Ettan att sova tätt ihopslingrad.

Med Nisse.


Allra bästa A har fått hångla.

Det kanske jag också skulle vilja.

Ihopslingrad.

 
 
/Anitha

/Anitha

4 september 2009 22:00

Hihi. Det var ett riktigt trevligt hångel, ja. Helkvällshångel. Och kanske lite till. Fast inte så mycket "kanske" dårå *fniss* ;-)
Underbart var ordet. Oförpliktande, lättsamt, och som om vi kände varandra utan och innan redan på förhand.

Ikväll tänker jag blogga ordentligt. Fast inte om det ovanstående dårå, men om allting annat som jag inte hunnit blogga om under veckan som gått.

Kram!

http://aurora-borealis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Ovido - Quiz & Flashcards