Alla inlägg den 3 september 2009

Av M - 3 september 2009 12:54

Gaaaaaah vad jag saknar att inte ha någon kamera.

Mobilen är i alla fall inlämnad, så om någon månad eller två så har jag förhoppningsvis en fungerande kamera igen.

Men det är LÅNG tid tills dess.


Detta skall vi i alla fall äta lite av idag.

Och så skall jag kolla om rödbetorna börjar bli klara.

Jag fick ju som sagt i fröna lite sent i jorden i år, så det blir höstskörd snarare än sommarskörd.

Egentligen skulle vi ha ätit middag hos goa vänner ikväll, men jag fick lov att ställa in alldeles nyss för Trean mår inget vidare.

Trött, varm, ledsen och med snoret forsande.

Och Tvåan somnade just precis mitt på golvet.

Han lade sig på rygg för att leka och där blev han kvar. Platt fall.

Så det blir en lugn hemmakväll.

En sån tur att våra vänner har småbarn även de, så att de förstår sådana här sista-minuten-avbokningar.

Jaja.

Det är en torsdag nästa vecka också.

Vi har bestämt att försöka ses en gång i veckan på middag hos varandra - varannan gång här och varannan gång hos dem. Toppen!

Både att få bjuda och bli bjuden och få prata och umgås och barnen får leka och... Ja, toppen helt enkelt.


Och så vill jag avsluta detta inlägg med ett stort GRATTIS till goa syster/moster E på födelsedagen!!!

Hoppas att du får en fin dag, så ses vi i helgen.

Av M - 3 september 2009 09:49

Igår var det föräldramöte på Ettans skola.

Så nu är jag med i Föräldrarådet.

Hehe.

Allting skall jag in och peta i.

Men jag tycker att det känns viktigt att vara engagerad. Speciellt när det gäller skolan där mitt/mina Barn kommer att tillbringa så stor tid varje dag i många års tid.

Det är ungefär ett möte i månaden - på kvällstid. Men det ordnar sig alltid, på något vänster.


Och så satt jag bakom ratten för allra första gången på cirkus 17-18 år.

Hjälp!

Hur nervöst som helst.

Fast lite kul också.

Kanske kommer det att gå till slut...


På ett vis så känns det rätt att det inte blev några studier i höst.

Jag hade inte haft tid.

Hösten är ju redan fylld med planer för både politik, Föräldraråd och körkortsplugg...



Ovido - Quiz & Flashcards