Direktlänk till inlägg 24 augusti 2009

Kvällstrött...

Av M - 24 augusti 2009 21:50

Jaha.

Vad skall jag skriva ikväll då.

Tusen tankar i skallen, men jag orkar inte älta dem här.

Kanske ett samtal imorgon kan råda bot på min frustration. Få det bekräftat att jag inte är knasig.

Haha tänk om hon säger att det faktiskt är jag som är knasig?!

Jaja.

Det skulle i och för sig inte vara någon nyhet haha.


Imorgon skall jag läsa UNT.

Det kan nog eventuellt stå något intressant där... Hihi.

Dessutom skall jag se på "Män som hatar kvinnor".

Tio minuter innan stängningsdags så läste jag vår lokala affärs reklamblad och insåg att de förhandssläppte filmen idag. Fem minuter senare stod jag pustande och frustande och betalade efter att ha kutat dit med Trean på armen. Övriga Ungar blev kvar med morfar och tittade på när bästaste morbror lirade bas.


Övriga aktiviteter idag då...

Hmm.

Skola - med utflyktsmatsäck.

Hjärtsnörp - då Tvåan våghalsigt klättrade uppför en klätterställningstrappa anpassad för STORA barn. Med typ en halvmeter längre ben. Men han klarade det.

Karlsson's - köpte cykelpump och tvättmedel: Grummes Havsbris. Älskar den doften. Vill ha den som parfym. Och skurmedel.

Skolhämtning - lek på skolgården.

Biblioteket - lämna och låna.

Klippa gräset.

Laga middag.

Fotbollsträning.

Rullskridskor på mormor och morfars asfalt.

Kvällsyoghurt.

Dusch av svettig fotbollsEttan.

Bädda rent i alla sängar.

Lägga sig i renbäddade sängar.

Godnattsagor för alla åldrar.

Snark.

Diskmaskin och tvättmaskin igång.

Choklad.

Bloggläsande.

Bloggskrivande.


Det är ganska roligt att spalta upp så här, hur mycket vi egentligen gör på en dag. Och ändå så känns det inte så späckat, utan det bara rullar på.


Kanske sparar jag filmen till på torsdag då Tvåan skolas in på nya avdelningen. Behöver nog något att skingra tankarna med då.


Jaja.

Kvällssnurr som vanligt.

Och bara en massa ord.

Staplade på varandra.

SAKNAR att inte ha en kamera!!!

Aldrig har jag väl velat fotografera så mycket som nu.

När jag börjar på min utbildning nästa vecka, så skall jag försöka få tillfälle att smita ner på stan och se om jag kan hitta någon billig variant. OCH lämna in min trasiga mobil.


Nä, lite mer konstruktiva tankar får jag blogga om en annan dag.

Ikväll är jag helt enkelt för trött.


Natti!


 
 
Ingen bild

Persil,ja

25 augusti 2009 07:02

Jag ska också se på Män som hatar...kanske ikväll eller så fort jag kan njuta...väntar kanske till fredag så blir njutningen större. Fast jag är rädd att bli besviken efter alla lovord...
Jo, nog gör man en del nog...fast inget man spaltar upp. Men det borde man göra för att bli nöjd med sig själv. Lååånga listor varje dag. Kanske kan man då bli mer effektiv också. Fast jag är ingen listmänniska...eller det kanske jag är...och vilken kosntig kommentar det här blev då...:D

 
annkan

annkan

25 augusti 2009 11:10

Jaa, jag såg att den släpptes (i en viss butik) igår. Tänker nog också köpa den. Var inte så längesen jag läste boken, så den är i hyfsat färskt minne. Hoppas, som ovanstående säger, att man inte blir besviken.

Håller tummar för att du kan få tillbaks din kamera snart.

Kram.

http://annkan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Morgana

31 augusti 2009 06:59

Persil: igår fick jag äntligen tummen ur och såg den. Riktigt bra, men jag föredrar boken faktiskt. ...fast jag gillade att se Lisbeth Salander i "kött och blod"... och förstår varför jag blev omnämnd som henne när jag skulle hålla tal på syrrans bröllop. Det finns väl en viss likhet i frisyren och tatueringarna och så. Dock är jag INTE lika vältränad haha....

Annkan: nä, besviken blev jag inte. Men jag är glad för att jag läste boken (böckerna) först, för att fylla i alla luckor som jag tyckte blev i filmen. Och liite irriterande att alla fina detaljer och småhändelser inte var med... Men se om den, det tänker jag definitivt göra. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Skapa flashcards