Alla inlägg den 22 augusti 2009

Av M - 22 augusti 2009 15:11

Hemma igen.

Med mer pryttlar än vad jag hade när jag åkte till loppisen.

Sålde för lite drygt 400 kronor, men det var inte vinst jag var ute efter.

Allt jag hade dumpade jag för fem eller tio kronor.

Jag ville mest få iväg lite kläder, för att få mer utrymme här hemma.

Och plats för nytt?

Handlade för strax över fyrahundra och då fick jag:

* 3 par jeans (Ettan)

*Knight Warrior-legogubbe (Ettan)

* 2 par fotbollsskor - med och utan dobbar (Ettan)

*set med fleecefodrade regnkläder (brun/rosa/grå till Tvåan)

* 5 par strumpbyxor (Trean)

* GRÖN klänning (Trean)

* Drakask i porslin med lock (blivande födelsedagspresent till Ettan)

* 20 stycken Pokémonkort (det allra bästa köpet på hela dagen, enligt Ettan hihi)

* 2 Pokémontröjor - en college och en t-shirt (Ettan)

* Pokémonmössa (Ettan)

Behöver jag nämna att Ettan gillar Pokémon?!

Och så adopterade jag en GRÖN matta till sovrummet, för M som sålde den hoppades att den skulle komma till ett bra hem.

Mysig dag och en trevlig erfarenhet med småprat och skratt och tips.

Det är nog inte helt omöjligt att jag kommer att stå igen i november.

För som sagt, jag hade nästan mer med mig hem igen.

Fast en hel del skänkte jag iväg till Hela människan också.

Och efter novemberloppisen så åker ALLT som blir kvar till Hela människan.


Imorgon är det vanlig loppis och då skall jag inte stå och sälja. Bara titta. Kanske handla.

I november är det likadant.

Barnloppis på lördagen och vanlig loppis på söndagen.

Kanske hinner jag rensa tillräckligt på grejer då, så jag kan stå båda dagarna.

Av M - 22 augusti 2009 07:45

Fy vilken trist blogg när jag inte har några bilder att lägga ut.

Slänger in en bild från i somras (läs: i mitt liv är det höst nu), för att pigga upp  lite. Liten bit av uthuslängan och bästa lunchplatsen - under äppelträdet. Tvåans favoritparaply.  

Idag skall jag i alla fall gå och stå på barnloppis.

Strykjärnet gick varmt igår = halvsunkiga t-shirts ser riktigt fräscha ut.

Det spöregnar.

Dags att bege mig. Oss. Har inte organiserat dagen riktigt.

Jaja. Det blir som det blir. Haha.


Ovido - Quiz & Flashcards