Direktlänk till inlägg 10 augusti 2009

Mumsmat och lite(t) stickat

Av M - 10 augusti 2009 08:05

Igår gjorde jag en sååååå god middag.

Vi hade lite kokta potatisar och morötter över sedan lunchen, så då svängde jag ihop denna paj:


Enklast möjliga pajdeg med mjöl, smör, salt och vatten som fick förgrädda i en kvart.

Sedan i med skivade potatisar och morotsslantar, lite riven ost och så på med äggstanning gjord på 3 ägg, mjölk och salt.

För sent kom jag på att jag skulle haft i lite färsk hackad timjan från trädgården också, så efter en halvtimme i ugnen (200 grader) så fick jag garnera med lite timjankvistar istället.

 Sallad gjord på egenodlad sallad, timjan från rabatten och så gurka, tomat och avokado från affären. Mums verkligen!


Yttepyttesockorna är förresten färdiga och kommer att bli inslagna snart till liten nyföding. Kanske inte så mycket användbarhet så här i sommarvärmen, men de är ju söta i alla fall. Hihi.

Plektrumbild...

 


Även de rosa "skorna" jag stickat kommer att bli present till samma nyföding.  De behövs dock växas i, innan de kan komma till användning.

Idag fick de pärlemorknappar och gröna dekorationer. Trean modellar och hon har sjumånadersfossingar. Ettan hade nog dock kunnat ha dem som tvåmånaders eller nåt, för han föddes med STORA fötter.

 
 
annkan

annkan

10 augusti 2009 12:35

Mmmm, ser väldigt gott ut!

Men du, så flitig du är med ditt stickande.
Och åhhh, säger jag bara- till de rosa, små "skorna". SÅ söta!!!

http://annkan.bloggagratis.se

 
Anna-Lena

Anna-Lena

11 augusti 2009 07:40

Så söta. Duktig du är.
Duy virkar inte också?
Det är min passion.

http://anna-lenanumberone.blogspot.com

 
Jessica

Jessica

11 augusti 2009 15:00

Mumsig paj! Har du testat Rombogådens pajer? (ligger i Sala). De gör pajbotten av potatis, hur gott som helst. Om du kommer till Sala så bjuder jag dig på en bit =)

http://bebisenojag.blogspot.com

 
Ingen bild

Morgana

11 augusti 2009 15:21

annkan: tack gulliga du! :-)
Ja, skorna är supersöta - och hur enkla som helst att sticka. I ett enda stycke och så är det bara att sy ihop och dekorera. Plättlätt :-)

Anna-Lena: tackar :-) Och nej, jag kan inte virka. Längre. Försöker och försöker, men stickning är nog min grej. :-)

Jessica: åh det lät supergott!!! har inte testat de pajerna än, men gör det gärna :-)
Läste om din resa nu hihi... *kniper tumme*

 
Ingen bild

Annika113

11 augusti 2009 15:28

Vilka fina små skor! Och vilken god paj! Den måste jag sno någon dag! :)
Börjar ettan skolan den 18:nde?
Kram från Annika

 
Ingen bild

Kattis o Nils

13 augusti 2009 12:45

men åh- vilka fina hantverk!
Gillar särskilt de rosa "skorna"- dom var ju bara helt underbara!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Ovido - Quiz & Flashcards