Direktlänk till inlägg 4 augusti 2009

Ja, jag kunde hoppas!

Av M - 4 augusti 2009 18:32

Ja!

Idag fick jag det mail jag väntat på.

Tvåan har fått förskoleplats.

Och på Ettans gamla avdelning också.

Yes yes yes!

Jag blev alldeles lyckorusig.

Allra mest för att han kommer att få Ettans gamla fröknar... och för att det då kanske finns en chans att även Trean kan komma till den avdelningen till våren sedan.


Så, Uppsala Universitet och Textilvetenskap - here I come. Again. Men det var tio år sedan sist jag pluggade, så det känns lite pirrigt.

Och mitt i all glädje över beskedet, så fick jag en liten molande ångestklump i magen. Det hade ju faktiskt kunnat vara skönt att vara hemma hela hösten och stökat och grejat och Tvåan hade kunnat vara hemma med mig och så vidare...

Men som min kloka mor sade: "du kommer att ångra dig om du inte provar!"

Och hon har ju så rätt.


Jag får väl se hur det fungerar ekonomiskt bara.

Nu kommer det att bli både förskoleavgift, fritids OCH pendelkort.

Men å andra sidan så blir matkontot mindre i veckorna.

Jaja.

Jag får pussla och greja och funkar det så är det ju KANON!

Och så är det ju frågan om hur Trean kommer att ställa sig till det hela.

Hon kommer att vara 8,5 månad när jag börjar och redan nu så kryper hon över hela huset, reser sig mot allt och alla och babblar så ingen annan får någon syl i vädret.

...jag hoppas att det blir ganska mycket självstudier hehe...

Men jaja.

Alla frågor får jag svar på när det väl blir verklighet.

Nu skall jag njuta av vetskapen om att jag kommer bli STUDENT i höst. Hihi.

Kårleg kommer jag ju för tusan att ha också!!!

...hehe nationsliv....... *Fniss*

 
 
Ingen bild

Persil,ja

4 augusti 2009 21:20

TEXTILVETENSKAP!!!!!!!!!!!!
Aaaaaaaaaaaaaavundsjuuuuuuuuk!!!!
Gud vad roligt!

 
annkan

annkan

5 augusti 2009 00:55

Men- GRATTIS!!! :-D

Vad kul! (Kan dock förstå den där klumpen i magen lite, men jag håller nog ändå med mor din.. Det är helt klart värt att testa. För tänk så härligt om allt bara... funkar)!

Så- Grattis igen!!
Kraaam!

http://annkan.bloggagratis.se

 
Anna-Lena

Anna-Lena

5 augusti 2009 09:26

Vad roligt. Grattis!
Ska tjejen vara med dig när du är i skolan, eller?

http://anna-lenanumberone.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Ovido - Quiz & Flashcards