Alla inlägg den 25 juli 2009

Av M - 25 juli 2009 20:50

Så där.

Alla delar till Treans tröja är färdigstickade.

Härligt!

Vad skall jag nu hitta på?

Mössor är roligt att sticka och Ettan brukar uppskatta dem.

Dessutom går det snabbt.

Eller också tar jag helt enkelt och lägger upp till ett par sockor medan jag klurar och tänker... Det går ju åt en hel del sådana under vinterhalvåret.

Eller visst ja, en traktorklänning kanske...
Haha jag som INTE skulle ha sjuttioelva stickningar i gång på en och samma gång... Ett par stycken räcker.

Av M - 25 juli 2009 08:19

Titta vilken fin present som Trean fick av sin mormor igår!!!

Min mor stickade alltid åt oss fem barn.

Åh, jag minns mohairtröjor med långa "tofsar" som stack ut ur garnet. Motivstickade tröjor med Långben, Kalle Anka och My Little Pony. Malougarn.

Sedan blev vi stora och hon tog en stickpaus i ett antal år.

Ända tills barnbarnen började trilla in hihi.

Mormor har stickat åt alla mina Ungar och nu var det Treans tur.

En alldeles underbart vacker klockad kappkofta.

Jag bara älskar den och måste be om mönstret för att sticka den själv i olika storlekar, så Trean alltid har en att ha på sig hihi.

Fick fina ceriseskimrande pärlemorknappar av gammelmormor igår, så de har jag sytt i idag.

Den passar perfekt!

 

Dessutom så är den stickad i ett enda stycke. Enast ärmarna är ihopsydda, men jag klurar på att sticka dem med rundsticka istället, för att slippa sy ett endaste stygn.

Ovido - Quiz & Flashcards