Direktlänk till inlägg 24 juli 2009

Garnnappare och avgående plånbok...

Av M - 24 juli 2009 19:11

Igår kunde Treans randiga tröja ha blivit klar.

Jag letade och sträckte och knöt och skarvade...

men ICKE!

Det saknades ändå garn för att sticka fem - FEM!!! - varv högst upp på ärmkullen på den allra sista ärmen.

Suck!!!

Så idag när vi skulle in till största grannstaden och fira Ungarnas gammelmormor som blir 86 år ung idag, då passade jag på att slinka in på Yll och Tyll för att köpa ett till nystan. Så jag kan sticka de där jämrans FEM varven...

Jaja, det skulle ju bli ett billigt besök i alla fall.

Ett ynka garnnystan. (behöver jag skriva att det skulle räcka till fem varv?!hehehe)

DOCK.

Hjälp!

Nääääääääää jag får inte!!!

DET VAR REA!!!

Och just det garnet jag behövde var på rea.

Vilket i och för sig hade kunnat bli väldans billigt.

Eftersom jag skulle köpa bara ett enda nystan.


Meeeen just det garnet (Garnstudios Muskat) är ju bara så underbart skönt att sticka i.

Och det fanns i så många ljuvliga färger.

Så.... det blev DYRT att handla ett enda nystan. Över trehundra kronor blev det.

Fast då låg det till slut... SSscch!!! sjutton *viskar* nystan i kassen.

Haha.

Jag har så lite karaktär så det finns inte.

Inte har jag den blekaste om vad jag skall trolla till för något av de där nystanen heller. Men de är vackra att titta på så länge och inspireras av.

 

Fast nu när jag fotade så upptäckte jag att jag inte hade tagit ett endaste litet gult nystan?!

Och egentligen hade jag velat ha några nystan med äppelgrönt garn, men det fanns inte i just den kvaliteten.

Hjälp!

Betyder det att jag måste bege mig innanför de där läskigt frestande dörrarna igen?!

Min plånbok kommer att avgå!

(för något köpsamvete har jag tydligen inte... *Fniss*)


Liten garnnappare...

 
 
Ingen bild

Veronica/Edvina

24 juli 2009 19:53

Hmm ska man hålla i plånboken... blir ju ngt fint när du e klar som dina underbara barn kan ha på sig o tänk vad det skulle kosta om du skulle köpa det färdigstickat i butik! Så tänk vad pengar du sparar!
kramis

 
/Anitha

/Anitha

24 juli 2009 20:49

Som den sanna sticknörd jag är, så kan jag ju bara konstatera att det är rena rama lyckan att titta på de där korten! :-D Vad kostade de på rean? Missade att de var på rea juh...eländes elände. Och jag som får så lite pengar den här månaden...och har köpt både äppelstrumpegarn och lite tyger, och behöver några fler gråa Debbie Bliss' nystan...humhum...kan undra om jag kan skjuta upp hyran en månad? ;-)

http://aurora-borealis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Morgana

25 juli 2009 08:32

Veronica: hihi det är sann logik som jag gillar! :-)


Anitha: de kostade 19 kr istället för 31 kr och då gick det ju bara inte att motstå :-)

Även Safran var på rea och lite annat från Garnstudio. 40%. Som hittat! ...fast din hyresvärd kanske inte blir så glad som sagt.... ;-)

 
/Anitha

/Anitha

25 juli 2009 12:38

Hmm...jag har en rätt söt granne...undrar om jag kan sälja honom? ;-)

http://aurora-borealis.bloggagratis.se

 
rosalucia

rosalucia

26 juli 2009 08:57

Men gud, känner jag igen mej eller...
Garn(å föralldel tyg- också) affärer är lika underbara som en smågodisaffär är för barnen...man blir helt prillig!!!!!
jag vill också till Yll o tyll. NU!!!

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
annkan

annkan

26 juli 2009 20:52

Hihi, skööönt att se att man inte är ensam om den där...hmm "karaktären". ;-)

Jättefina- och förstår att du får en massa inspiration!! Gött att hitta under kalla vinterdagar.
Och du, mina sockar är uppnötta nu, *blink* ;-)

http://annkan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Morgana

30 juli 2009 07:49

Anitha: kan han klippa gräs och beskära äppelträd? Tvätta och laga mat? *inventerar plånboken...*

rosalucia: jaaaaaaa smågodisaffär - rätta ordet! :-) Alla underbara färger och texturer och åååååh vilken inspiration man får!

annkan: hihi ja det var några år sedan sockorna kom på posten ;-)
Vi får väl se om du varit snäll i år, så Tomten kommer med paket hehe...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Ovido - Quiz & Flashcards