Direktlänk till inlägg 22 juli 2009

lite snurr och surr som vanligt

Av M - 22 juli 2009 08:50

Idag så dunkar det i min hjärna:

"måste måste måste dammtorka"

Men om jag väntar tillräckligt länge så får vi fikabesök, och visst måste man vänta ända tills imorgon med att dammtorka då?!


För övrigt så finns det mer "måste/borde-saker" på min lista just nu:

Rensa ogräs

Plocka av vinbärsbuskarna

Klippa gräset

Laga dörren (läs: snickra ny) till garaget (läs: vedförrådet)


Fast just precis nu: AMNINGSTAJM


För övrigt så är jag dagvill och tidsförvirrad.

Hade jag blivit ombedd att  säga vilken dag det var igår så hade jag gissat på onsdag. Men alla veckodagar kändes liksom fel egentligen.

Visst är det onsdag idag?

...fast min spontana tanke är torsdagskänsla... Jag måste verkligen tänka efter för att reda ut vilken dag det är. Hänga upp händelser på särskilda dagar för att kunna få ordning i tanken. Usch, sånt är så jobbigt! Jag längtar tills kropp och tid är synkade igen.

Det är nog inte bra med långsemester för min rutinkrävande hjärna. Det kan liksom bli lite för mycket av den goda ledigheten. Till slut går hela hjärnan på semester. Haha. Åtminstone väljer jag att köpa den förklaringen just nu.... Lalalalalalalabingo!


Igår var vi hemma hos vänner och blev ompysslade med middag och efterrätt. Mmmmm mysigt!!! Sånt är jag och Ungarna inte speciellt bortskämda med, kan jag säga. Stort TACK för igår!!! (om ni har hittat hit och läser hihi).

 
 
Ingen bild

FruganL

22 juli 2009 13:41

Snurr och surr, jag skulle svara på ditt mail på forumet du vet, men din signatur finns inte så något mail kommer du inte få. Galet.

 
Ingen bild

Morgana

22 juli 2009 14:18

hejhopp!
Nickbyte på andra stället. Har mailat dig där;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Ovido - Quiz & Flashcards