Direktlänk till inlägg 19 juli 2009

Familj

Av M - 19 juli 2009 23:43

Jag har tre Barn.

Jag längtar efter fler.

Jag vill ha hela Huset fullt av Busungar som virvlar kring fötterna.

Som ligger på en filt och jollrar.

Som krypålar så det blir blåsor på stortårna.

Som börjar skolan och behöver hjälp med läxor.

Som blir tonåringar och slänger sin gängliga lekamen på soffan och tycker Morsan är pinsam. Fast - när inte kompisar ser -  inte har något emot kramar och närhet och att busa till Livet med knasiga idéer.

Som börjar sminka sig eller köra moppe eller dansa balett eller skriva upp-till-kamptal eller hantverkar eller...


Åh vad jag älskar mina Ungar. Födda som ofödda.

Världens bästaste Ungar.

Som jag älskar mer än hela universum och ännu mer och mer för varje sekund.

Jag älskar Er.

Alltid.

Evigt.

Oändligt.


Åh vad jag älskar att vara Mamma.

Busmamma.

Skrattmorsa.

Tjatmorsa.

Bråkmamma.

Krammorsa.

Världens-Bästaste-Mamma.


Åh vad jag älskar att vara Familj.

Min Familj.

Jag och Barnen.

Vi. Oss.

Vår Familj.


Min Etta säger att han är TOKKÄR i mig.

Och jag bara smälter.

Lilla Gubben min, vad jag är TOKKÄR i DIG!!!


Min Tvåa säger "Ja äskar dej, Mamma!"

Och mitt hjärta slår dubbla slag och ögonen tåras.

Mammas Solstråle, jag ÄLSKAR DIG!!!


Min Trea överfaller mig med gapande mun och ger mig världens kladdigaste, rinnigaste och goaste bebispussar.

Och jag blir alldeles skrattig... och kladdig.

Jag PUSSAR DIG med, min Lillskrutta.


Jag hoppas och önskar och drömmer om att jag en dag skall få äran att skriva om min Fyra och kanske till och med om min Femma också.

Jag har "känt" två namn.

De väntar på att få komma till vår Familj.

Jag bara känner det.

Sen om det är namn på vandrande pinnar eller människor, det återstår att se... *Fniss*

Fast jag kanske inte kommer att skriva lika älskligt om ett par pinnar i och för sig haha.

 
 
Ingen bild

Veronica/Edvina

20 juli 2009 09:47

Blir nog en 4 o 5 kan jag tänka :) o lyckliga de som hamnar i din familj!

 
annkan

annkan

20 juli 2009 12:00

Du skriver så fint så man blir alldeles varm inombords.:-)
Tror nog också det snarare blir människor än pinnar. ;-)

Kram på dig bästaste Mamman:-p

http://annkan.bloggagratis.se

 
rosalucia

rosalucia

20 juli 2009 16:21

Förstår dej preciiiis!!!! Är SÅÅÅ lycklig över våran FYRA, våran sladdis som hunnit bli 4 år. Min 40-årspresent!!!
Å hade det inte varit för åldern så hade jagbgärna haft en femma också....
Barn är GULD, sådetså!!!

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Morgana

21 juli 2009 08:03

Veronica: vad sötig du är!!! *rodnar*

annkan: gullis dig!!! En stooor kram tillbaks till bästa mamman också!!

rosalucia: Jepps, barn är verkligen guld. Vilken härlig 40årspresent du fick!! :-) Den allra bästa.
Ibland tänker jag att det nog är lite tur att Ettan inte ville komma förrän jag var nästan 29... annars hade jag väl suttit här med ett helt 11-mannalag och SÅ många hade inte fått plats i detta huset. Även om det faktiskt hade varit mysigt... hihi.

 
Anna-Lena

Anna-Lena

22 juli 2009 01:34

Det är underbart att vara mamma.
Hade gärna haft flera barn,
men jag har inte hälsan för det.
Frågade en läkare efter mina två graviditeter som var så svåra om det var möjligt med en till.
Men det är det inte, mina graviditeter räknades inte bara som svåra utan allvarliga.
Är dock väldigt glad att jag är mamma till två så goa och glada killar.
*Kram*

http://anna-lenanumberone.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Ovido - Quiz & Flashcards