Direktlänk till inlägg 19 juli 2009

Chokladfrukost..

Av M - 19 juli 2009 08:21

Och neeeej, det handlar inte om kladdkaka den här gången. *Fniss*


Dagens frukost:

Vaniljyoghurt med mörk choklad.


Betyg: oförväntat gott.


Jag som inte brukar äta yoghurt blev sååå sugen när jag såg den inne på affären igår, så den var bara tvungen att få följa med hem.

Hela kvällen igår gick jag och såg fram emot att få äta frukost idag.

Mmmmm.

Och ja, den var god! Mycket god till och med! Med krossade bitar av choklad i.

Dock var den väldigt oförväntad i smaken.

Den var nämligen inte speciellt söt, vilket jag trodde med tanke på beståndsdelarna: *yoghurt* *vanilj* *choklad*.

Ettan tyckte att den smakade som fil och frågade om det inte var det och inte yoghurt.

Och där träffade han verkligen rätt, för så syrlig var den.


Som sagt, god och smarrig - fast jag hade velat haft den lite sötare och lite mer krämig. Då hade den varit en höjdare. Speciellt med coco pops på.

...men så är jag ju chokoman också haha...


Jag avslutade frukosten med havregrynsgröt med kanel och jordgubbssylt. Det var faktiskt mer i min smak, trots allt.

 
 
annkan

annkan

19 juli 2009 13:17

Mmmm, tycker den såg god ut, jag...
Fast gissar att även jag skulle blivit smått besviken om den mera smakade som fil än yoghurt.
Hm, ibland är det som man VET vad det är allra bäst. ;-)

Kram på er alla!

http://annkan.bloggagratis.se

 
Lycke

Lycke

19 juli 2009 13:43

såg smarrimumschigt ut det där!!! måste testas nästa veva med inhandling - blir ju typ varannan dag här, för de äter som grobianer hos oss, hihi...

Kram Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

 
Lycke

Lycke

19 juli 2009 13:45

Störtgillade förresten din prickiga skål...måste ju bli extra gott i den!!! Har du funnit nåt pysselobjekt ännu???

Kramis Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

 
Anna-Lena

Anna-Lena

19 juli 2009 21:51

Den måste jag visa för min man och se om han vill prova.
Han tycker annars om yoghurten med lakrits i och sen en annan med skogsbär.

http://anna-lenanumberone.blogspot.com

 
Ingen bild

Morgana

21 juli 2009 08:14

annkan: mmm den var god, men hade kunnat vara ÄNNU godare. Men den blev faktiskt en riktig hit hos Ever ändå. :-)

Lycke: ja, mina prickiga skålar är en höjdare att äta ur. Har både rosa och gröna *favoritfärger*
Och nej... inget pysselobjekt ännu... Hoppas på att kunna vara ute en stund idag.
Och så har jag bara en ärm kvar på tröjan till Lillskruttan - härligt!

Anna-Lena: nån med lakrits testade jag förra sommaren och den gillade jag skarpt. Ingen höjdare hos mina lakritsbläää:ande Barn dock ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Skapa flashcards