Direktlänk till inlägg 19 juli 2009

Söndagssvammel

Av M - 19 juli 2009 06:33

Morning!

Klockan är halv sju och Trean och jag är uppstigna och väntar på att övriga familjen skall vakna.


Igår blev en dag i la Stada.

Trots värme och vackert väder.

Men även myggen hade vaknat.

Så istället för att sitta instängda i huset, så for vi iväg med mormor och morbror till grannstaden. Mysigt.

Leksaksaffär och glassmums på torget.

Och så lite vanlig storhandling på det.


I förrgår satt jag och ritade upp en skiss över hur planerna för slutet  av detta år plus hela nästa år SKULLE kunna komma att se ut, om det mest optimala händer.

Ofta behöver jag få ner tankar och idéer på papper för att de skall bli mer "verkliga" och jag skall kunna sluta tänka på dem stup i kvarten. Och för att få lite ordning på snurret och surret där uppe i skallen. Och nu har jag mitt papper här jämte datorn och jag ler varje gång jag tittar på det.

Förutom en punkt.

Körkort.

Med tre Barn och en önskan om fler så vore det kanske bra att få tummen ur och ta den där jämrans lappen nån gång?!

Det tänkte jag när familjen bara bestod av Ettan och mig också.

Att jag SKULLE ta körkort innan Tvåan kom.

Sedan reviderades planerna och jag tänkte att "bara jag har körkort innan Trean kommer".

Inte heller den planen fungerade.

Det räcker liksom inte att bara tänka det, har jag upptäckt... Jag måste tydligen anstränga mig lite också. Hehe.


Suck, att det skall vara så ohyggligt svårt att få tummen ur?!

Men som sagt.

Om jag skriver om det här, så kanske jag sätter igång till slut?

Känner att jag nog behöver en hel del push och pepp och vänliga sparkar i baken...

I augusti skall jag börja övningsköra med mor min. Det var ju "bara" 1,5 år sedan vi gick den där handledarutbildningen... *Fniss*

Hon gav faktiskt själv förslaget igår att vi skulle sätta igång att övningsköra och lite lustigt var det, för kvällen innan hade tanken slagit mig och jag hade varit in på en massa körkortssidor och gjort lite teoritester. Vilket sammanträffande.

(sammanträffanden händer ganska ofta i vår familj. Jag kan till exempel lyfta telefonluren för att ringa mor min och så finns hon redan där i luren - innan  jag ens hunnit slå numret. Alltså har hon ringt just mig i just samma sekund så ingen signal ens hunnit gå fram. Sånt är lite småhäftigt.)


För det STÖR mig att inte ha ett körkort.

Och jag ångrar att jag inte tog det första gången det begav sig, då när jag var 18 år... Men men. Det är lätt att vara efterklok. Det var då och nu är nu och jag kan ju inte ändra på det beslutet då i alla fall.

Jag kan bara se till att få tummen ur och ta lappen nu istället!!!

 
 
annkan

annkan

19 juli 2009 13:14

*pepp och push och spark i baken*

Se så- se till att ta den där "jämrans lappen" nu då! :-D
Kommer ihåg hur du ju var inne på det, redan då Ettan var liten... Men vet du, nu verkar du ju faktiskt vara rätt nära till att komma igång, då du och mor din redan börjat planera övningskörning. Heja!!
GÖR det bara- tveka inte. Vet hur lätt DET är, men om man bara "gör", utan att tänka för mycket, så brukar det bli så bra så. :-)
Skriv in i almanackan, bums!

Kram.

http://annkan.bloggagratis.se

 
Anna-Lena

Anna-Lena

19 juli 2009 21:54

Det är ju superbra att din mamma kan ut och träna med dig.
Ta verkligen tillfället i akt,
för annars är det ju såååå dyrt.
Är du rädd för att köra?
Är det därför det inte blir av?

http://anna-lenanumberone.blogspot.com

 
Ingen bild

Morgana

21 juli 2009 08:18

annkan: TACK för välbehövlig pepp!!!
Jag vet preciiiis vart jag skall styra kosan när lappen är min!!! Göteborg och en plats till... om vi är välkomna förstås ;-)

Anna-Lena: Ja, jag är lite rädd för att köra faktiskt. Både för att jag skall göra något fel och kanske utsätta mina Barn för risker... men även att råka ut för medtrafikanter som kör som idioter, rent ut sagt. Men jag kommer kanske över den rädslan till slut :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Skapa flashcards