Direktlänk till inlägg 15 juli 2009

Familjen Bus

Av M - 15 juli 2009 18:33

Haha vi är så busiga i vår familj. Ibland.

Eller. Nästan jämt faktiskt.

Vid matbordet ibland - när det börjar gå lite trögt med ätandet mot slutet - så har vi hittat på en lek.

Så här går den till.

Mamman laddar gafflarna med mat, tittar bort och under tiden äter Ungarna glatt upp maten och lägger tillbaks sina gafflar. Mamman tar gafflarna och stoppar in dem i sin egen mun - en gaffel i taget förstås - och ser JÄTTEFÖRVÅNAD ut när det inte finns någon mat kvar på gaffeln. (vi måste ha väääldigt busiga bestick och tallrikar i det här huset, som kan trolla bort maten så där varje gång!) . Vilket leder till skrattsalvor VARJE GÅNG. Allra helst från blivande 6-åringen.


Idag lekte vi den leken.

När all mat nästan var uppäten så ville Ettan att Mamman skulle dricka ur hans glas...

Men ack och ve - vattnet visade sig vara helt urdrucket! Så BUSIGT!!!

Och för att verkligen bevisa att glaset var helt tomt så vände Mamman det upp och ner ovanför huvudet. Hahaha massa skratt och fniss.

DÅ fick BUSMAMMAN en idé... Hihi.

Busmamman hade nämligen spanat in Tvåans glas och upptäckt att det var vatten kvar i det...

SÅ.

Busmamman tog glaset och sade mycket lurigt: "Hmmm eftersom Ettans glas var tomt och vi har så busiga bestick och tallrikar här i huset, så är nog det här glaset också tomt"...

Och så tog Busmamman och vände glaset upp och ner ovanför sitt huvud.

SPLASH!!!

Busmamman blev alldeles blöt!!!

Och ni skulle ha sett Ettans min.

Han bara gapade.

Ögonen höll på att trilla ur skallen.

Och så började han att skratta.

Och skratta.

Och skratta.

Och SKRATTA!!!

Han skrattade så mycket att det inte kom ett ljud från hans läppar. Han bara satt och skakade. Och till slut trillade han av stolen och började slå sig på huvudet och skrattade högljutt åt sin tokiga Busmorsa som hade blivit helt nerdränkt.

Tvåan blev dock alldeles förfärad över att Busmamman hade hällt ut HANS vatten. Men efter lite påfyllning och ännu ett par glas över Busmammans huvud, så smälte han och ville förtjust bli dränkt även han.

Efter det blev det många glas uthällda på allas våra huvuden, kan jag säga.

Det är tur det finns handdukar att torka trägolv med.

Nu badas det och stojas för fullt uppe i badrummet.

Och jag sitter här med blött hår...

Hehe.

Tänk vilken Busfamilj vi är.

 
 
/Anitha

/Anitha

15 juli 2009 19:15

Hahaha! Underbart! :-D

http://aurora-borealis.bloggagratis.se

 
rosalucia

rosalucia

15 juli 2009 19:47

Underbart!!! Kärlek och bus kan ungar aldrig få för mycket av!!!!!!
Livet är ju kul, vad härligt att du visar dem det så tydligt.
Go on girl!!!

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
Lotta

Lotta

16 juli 2009 10:13

Ni är underbart busiga!!! Det är så det ska vara :-)

http://www./palequeen.blogspot.com

 
Anna-Lena

Anna-Lena

16 juli 2009 10:31

Ha, ha, härligt med flera busfamiljer.
Här är det mycket bus och skratt med.

http://anna-lenanumberone.blogspot.com

 
annkan

annkan

16 juli 2009 12:59

Skrev igår, men det blev error av nåt slag..

Så busiga ni är i er familj!!
Skulle så gärna velat höra Ettans goa skratt!!

*skrattar med er*

Kram till er alla!!!

http://annkan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Veronica/Edvina

16 juli 2009 22:02

Haha skrattar själv bara jag läser det! Förstår att 2:an blev lite förskräckt i början men vad ska man ha bordsskick till :)

 
Jessica

Jessica

16 juli 2009 22:26

Tänk det funkar alltid att leka in maten i barnens mun. förutom i brorsonens fall. Han vill inte ha kött, bara frukt... hihi.

http://bebisenojag.blogspot.com

 
Anne Lene

Anne Lene

16 juli 2009 23:05

hahaha du är för härlig. Skulle jag göra så hemma...hade jag blivit idiotföklarad ;) Tonåringarna tycker tydligen att jag kan vara pinsam... Va, jag? ;)

Skönt att du får vara så sprallig du vill :)
Jag har precis lagt ut bilder på nyklippt Nina. Hon ser plötsligt så vuxen ut. Kan knappt förstå att jag är mamma till en 16 åring!
Kram Anne Lene



http://fyrklovret.blogg.se

 
inka

inka

17 juli 2009 16:01

hihi sådära med maten brukar vi också göra när de inte vill äta och då helt plötsligt är det väldigt roligt att äta. passar på att önska er en trevlig helg. kram

http://www.metrobloggen.se/inka82

 
Ingen bild

Morgana

21 juli 2009 08:20

Hihi tack alla! :-)

Och Anne Lene, vad fin hon blev i håret - en sån frisyr har jag också haft :-)

inka: vad roligt att se dig på besök :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Skapa flashcards