Direktlänk till inlägg 13 juli 2009

På stickorna just nu...

Av M - 13 juli 2009 15:53

På stickorna just nu så sitter framstycket till en tröja som Trean skall få.

Stickat i Muskat och Katia "Samba" (det färgade).

Och allt ligger i en enda röra på bordet. Nära till hands här där jag har datorn. Jag gillar att sitta vid datorn och sticka hihi.

Tidningen är Tvåans (full med maskiner och sånt) och så höstens Elloskatalog. Hmm jag brukar aldrig hitta nånting hos Ellos annars, men i år hittade jag massor. Kappor, jackor, tunikor... mmmm de har hottat upp sig lite, minsann. Jag handlar för det mesta på second hand/loppis åt både mig och Ungarna, men det är alltid roligt att inspireras lite.

Och så har jag ett litet halvhjärtat köpstopp för nya grejer i år. Skall försöka återanvända och sticka/sy så mycket själv som jag bara kan och har tid med. Men ytterplagg är något jag inte vågar mig på att sy (ännu), så kanske, kanske blir det ett jackinköp i år. Till moi. Jag vill ju slippa frysa i höst/vinter OCH se någorlunda snygg ut...

Samma mönster har jag stickat en annan tröja i, fast i ullgarn och den blev superhärlig. Regnbågsrandig mellan de rätstickade partierna som jag stickade i grått. Hittade tröjan igår när jag rensade bland kläderna och snart har nog Tvåan växt i den.


En till bild, där mina loppisfyndade örngott skymtar i bakgrunden.

Grönt är en favoritfärg här hemma.

Och rosa.

Och gult.

Och.... Hihi.


Jag har precis varit på spa förresten.

Ettan ville pyssla om Mamma sin lite och gav mig både ryggmassage och hårborstning.

Nu springer Ettan och Tvåan omkring med nymålade svarta naglar.

Ettan har transformerat sig till en rockstjärna med näspiercing (ett fastklämt hårspänne), läppiercing och örhängen (ditmålat med svart kajal) och allt. Haha. De är då för goa.


...och så blev det efterrätt idag igen. Ajajaj. Men gottigottgott.

En ny sats kladdkaka och denna gången rörde jag ner en massa klippta bitar av mashmallows...

Hmmm det blev ju inte alls gott... Nä, riktigt jätteäckligt var det... Hehe... och så är jag urdålig på att ljuga också hihi.

 
 
annkan

annkan

13 juli 2009 18:36

Åhh, du är så himmelens duktig!
Förresten; om du bestämmer dig för loppis, så tycker jag du kan sälja lite M-alster då du ändå håller på. :-)

Mmmmm, kladdis med marshmallows- DET verkar gott- också! ;-)

http://annkan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Morgana

15 juli 2009 12:39

annkan: ja, det var ju en toppenidé!!!
Måste bara få tiden till att tillverka egna alster först ;-)

och du, kladdisen var supergod!!!
Kom hit och smaka... *Komsikomsi* hihi.

 
annkan

annkan

15 juli 2009 23:16

*ställer mig vid vägkanten och liftar*
;-)

http://annkan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Skapa flashcards