Direktlänk till inlägg 13 juli 2009

Rensa rensa...

Av M - 13 juli 2009 08:28

Ettan vill göra något.

Leka med Pokémon.

Någon som har pysselförslag annars?

Så jag kan förtränga alla "måsten" som ligger där och envetet bankar inuti skallen...


Igår rensade vi på alla barnkläder inne på vinden. Skorna tar jag en annan dag.

Kläderna sorterades upp i olika lådor, var storlek för sig.

Jisses, mina Ungar lider inte direkt klädbrist.

Den enda jag egentligen behöver handla till är Ettan, som inte har någon att ärva av. Och det börjar snart bli dags, för långbyxorna har blivit trekvartsdito. Men det brukar ordna sig på diverse barnloppisar.

Jag gillar att handla på loppis. Bra för både singelplånbok och miljösamvete. I höst är det barnloppis här i byn igen och kanske borde jag boka bord själv... Jag har nämligen två flyttkartonger plus tre svarta säckar fulla med kläder att bli av med. Fast först skall de sorteras.

Säljes/Skänkes/Slänges.

En hel del är dock mina egna kläder som jag av någon anledning hade tröttnat på. (ibland blir det lite konstiga garderobsrensningar när man går med stor gravidmage...)

Jag fick mig ett par positiva överraskningar igår när jag tog en snabbkik  i en av sopsäckarna. Hihi. Den som spar hon har...

Men faktiskt. SUCK. Jag är såååå dålig på att rensa iväg. Men säger stamtavlan "släkte: hamsterfamilj" så gör den...

Dock vet jag ju hur otroligt skönt det är att få lite utrymme när saker och ting försvunnit iväg till andra platser så jag måste nog ta tag i det snart.

Har burit in alla sorterarlådor och säckar till mitt pysselrum, så jag verkligen skall påminna mig själv om deras existens.

Fast... det går ju att stänga dörren också. Hehe.


Hmm kanske skulle ställa ut ett loppisbord utanför garaget när vädret blivit bättre? Vi bor ju alldeles vid affären, så en hel del människor passerar här varje dag.

En femma eller en guldpeng per plagg låter väl helt oki?


 
 
annkan

annkan

13 juli 2009 18:31

Jamen, vännen- GÖR det!
Ha loppis, tycker jag!!
Så perfekt att rensa och ändå få en liten slant över.
Hmm, en femma tycker jag lät lite iofs, men visst...en tia- minst- tycker jag du kan ta!
(Nu vet ju inte jag hur plaggen ser ut...och lite kan det säkert variera i pris också).

http://annkan.bloggagratis.se

 
annkan

annkan

13 juli 2009 18:34

Förresten...skicka raring-gossen till mig, så ska jag nog sätta pyssel i händerna på honom! :-D ;-)

http://annkan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Morgana

15 juli 2009 12:50

annkan: ja, loppis vore nog inte helt fel.
Tål att tänkas på... bra räkneträning för Ever också att ta hand om pengarna och växel och allt :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Ovido - Quiz & Flashcards