Alla inlägg den 13 juli 2009

Av M - 13 juli 2009 21:25

En liten egobild från i morse.

Som sagt. Jag är den jag är och jag skäms inte för att jag är icke-norm.

Och för att koppla lite till ett blogginlägg min kära vän A gjorde för ett litet tag sedan: Jag gillar att bli äldre.

Jag älskar att se på min kropp och veta att den har burit och fött och närt tre underbara Barn.

Vissa dagar så visst, svär jag inombords över att tröjan visar för mycket rullar kring midjan och byxorna stramar och magen putar som i femte månaden.

Men ändå.

Det här är jag. Så här ser jag ut. Och jag gillar vad jag ser. I alla fall idag. Hihi.

Här har jag dragit på mig ett gammalt linne jag hittade i en av sopsäckarna när vi städade vinden.

Tatueringen blev färdigställd 2001.

Gjord av Jörgen Ström (som då fanns på Rough Stuff i Uppsala).

På bilden skymtar också den senaste tatueringen: mina Ungars namn på vänster underarm.

 

Haha det är mycket bilder i bloggen just nu.

Bäst att passa på innan jag måste lämna in mobilen på lagning...


Av M - 13 juli 2009 15:53

På stickorna just nu så sitter framstycket till en tröja som Trean skall få.

Stickat i Muskat och Katia "Samba" (det färgade).

Och allt ligger i en enda röra på bordet. Nära till hands här där jag har datorn. Jag gillar att sitta vid datorn och sticka hihi.

Tidningen är Tvåans (full med maskiner och sånt) och så höstens Elloskatalog. Hmm jag brukar aldrig hitta nånting hos Ellos annars, men i år hittade jag massor. Kappor, jackor, tunikor... mmmm de har hottat upp sig lite, minsann. Jag handlar för det mesta på second hand/loppis åt både mig och Ungarna, men det är alltid roligt att inspireras lite.

Och så har jag ett litet halvhjärtat köpstopp för nya grejer i år. Skall försöka återanvända och sticka/sy så mycket själv som jag bara kan och har tid med. Men ytterplagg är något jag inte vågar mig på att sy (ännu), så kanske, kanske blir det ett jackinköp i år. Till moi. Jag vill ju slippa frysa i höst/vinter OCH se någorlunda snygg ut...

Samma mönster har jag stickat en annan tröja i, fast i ullgarn och den blev superhärlig. Regnbågsrandig mellan de rätstickade partierna som jag stickade i grått. Hittade tröjan igår när jag rensade bland kläderna och snart har nog Tvåan växt i den.


En till bild, där mina loppisfyndade örngott skymtar i bakgrunden.

Grönt är en favoritfärg här hemma.

Och rosa.

Och gult.

Och.... Hihi.


Jag har precis varit på spa förresten.

Ettan ville pyssla om Mamma sin lite och gav mig både ryggmassage och hårborstning.

Nu springer Ettan och Tvåan omkring med nymålade svarta naglar.

Ettan har transformerat sig till en rockstjärna med näspiercing (ett fastklämt hårspänne), läppiercing och örhängen (ditmålat med svart kajal) och allt. Haha. De är då för goa.


...och så blev det efterrätt idag igen. Ajajaj. Men gottigottgott.

En ny sats kladdkaka och denna gången rörde jag ner en massa klippta bitar av mashmallows...

Hmmm det blev ju inte alls gott... Nä, riktigt jätteäckligt var det... Hehe... och så är jag urdålig på att ljuga också hihi.

Av M - 13 juli 2009 10:54

Kladdkaka ÄR gott till frukost.

Hehe.

Av M - 13 juli 2009 08:28

Ettan vill göra något.

Leka med Pokémon.

Någon som har pysselförslag annars?

Så jag kan förtränga alla "måsten" som ligger där och envetet bankar inuti skallen...


Igår rensade vi på alla barnkläder inne på vinden. Skorna tar jag en annan dag.

Kläderna sorterades upp i olika lådor, var storlek för sig.

Jisses, mina Ungar lider inte direkt klädbrist.

Den enda jag egentligen behöver handla till är Ettan, som inte har någon att ärva av. Och det börjar snart bli dags, för långbyxorna har blivit trekvartsdito. Men det brukar ordna sig på diverse barnloppisar.

Jag gillar att handla på loppis. Bra för både singelplånbok och miljösamvete. I höst är det barnloppis här i byn igen och kanske borde jag boka bord själv... Jag har nämligen två flyttkartonger plus tre svarta säckar fulla med kläder att bli av med. Fast först skall de sorteras.

Säljes/Skänkes/Slänges.

En hel del är dock mina egna kläder som jag av någon anledning hade tröttnat på. (ibland blir det lite konstiga garderobsrensningar när man går med stor gravidmage...)

Jag fick mig ett par positiva överraskningar igår när jag tog en snabbkik  i en av sopsäckarna. Hihi. Den som spar hon har...

Men faktiskt. SUCK. Jag är såååå dålig på att rensa iväg. Men säger stamtavlan "släkte: hamsterfamilj" så gör den...

Dock vet jag ju hur otroligt skönt det är att få lite utrymme när saker och ting försvunnit iväg till andra platser så jag måste nog ta tag i det snart.

Har burit in alla sorterarlådor och säckar till mitt pysselrum, så jag verkligen skall påminna mig själv om deras existens.

Fast... det går ju att stänga dörren också. Hehe.


Hmm kanske skulle ställa ut ett loppisbord utanför garaget när vädret blivit bättre? Vi bor ju alldeles vid affären, så en hel del människor passerar här varje dag.

En femma eller en guldpeng per plagg låter väl helt oki?


Skapa flashcards