Alla inlägg den 12 juli 2009

Av M - 12 juli 2009 17:54

Idag blev det smask till efterrätt.

 Receptet finns i ett tidigare inlägg (till en baksugen syster), men idag hystade vi i en näve cornflakes och lite solroskärnor också.

Här har Tvåan slickat skålen och provsmakar om jordgubbarna är ätbara.

 

Ettan norpar en gubbe:

 


Bröderna Kladdkaka:


Och så kom jag på.

Kladdkaka bör väl funka även till frukost, eller hur?

Nästan hela kostcirkeln (pyramiden?!) ryms ju i en form med ljuuuuuuuuvligt seg och god kladdis...


Ägg: protein

Smör (äkta): mjölk, fett, vitamin A och D

Mjöl: protein, kolhydrat, kostfibrer

Socker: kolhydrater

Cornflakes: grönsaker (majs... hehe), kostfibrer, kolhydrater

Solroskärnor: kostfibrer och vitamin E

Jordgubbar: frukt, vitaminer, kostfibrer, järn, folsyra


Jag tror att jag har motiverat mig tillräckligt och ser fram emot frukosten imorgon bitti. Hehe.



Av M - 12 juli 2009 09:09

Gäsp!

Sovmorgon ända till halv sju, men jag är ändå trött.

Hmm undrar om det kommer sig av att jag har så svårt att komma i säng på kvällen innan?!

Ettan och Tvåan har redan hunnit ut till myggen för att skjuta med vattenpistol.

Och gårdagens provsmak av rödbetor resulterade i ett antal fascinerade utrop och konstateranden från Ettan vid morgontoalettbesöket. Haha. Får flaschbacks till min egen barndom.


Inga planer för dagen. Otroligt skönt.

Snart är det bara en månad kvar till skolstart (förskoleklass)... jisses, vad det pirrade till i magen! Tänk att jag har en så stor Kille. Helt ofattbart underbart.

Och kanske skolstart även för mig?!

Vågar inte hoppas, men ååååh vad jag vill!!!

Nu blir det lite tvätthängning i väntan på nästa maskin.

Molnigt, men blåhimlen skymtar och solen når fram stundtals.

Bara det inte vore för alla dessa stickmygg... Det går inte ens att sticka näsan utomhus, speciellt inte med Trean. Hon är alldeles sönderstucken i huvudet och i ansiktet.

Skapa flashcards