Alla inlägg den 3 juli 2009

Av M - 3 juli 2009 06:34

Här kommer lite POPPbilder hihi.

Först ut är vardagsrummets ena del med nya bordet.

Och min favoritpinnstol har fått sin givna plats vid pianot.

 

Lite närmare titt på bordet...

 

...och så här ser Kupanfyndade duken ut. *Kär*

För 20 pix fick jag duken och åtta stycken matchande servetter. Som hittat!

 

Tavlan ser ut så här... Ååååh vad jag tycker om den!!!

Färgerna passar perfekt ihop med duken och stolen och... åh vad glad jag är att den fann sin plats till slut.

 

Skåpet i köket fick sig en ny liten kjol medan Ungarna var på semester.

Lite ärligt stulen kärleksört står i en vas längst bort, i väntan på rötter och utplantering.

 

Och så bjussar jag på en vy ut genom det ena köksfönstret. Alldeles nedanför ute på altanen står den stora skänken/bänken som jag baxade ut från vardagsrummet.

Mitt emot det står ett klaffbord med vaxduk. Härligt att sitta där och äta under stekande soldagar.

Never mind the tvättställning... Hihi.

 

Närmare bild på skänken. Jag tänker mig den fylld med sommarporslin och diverse trädgårdsgrejer nu under sommaren. Passar bra att duka upp bufféer på också, när man äter ute på altanen.

Till vintern får den nog flytta ut i "snickarboa"  - den skymtar längst bort på förra bilden med dörren på vid gavel.

 


Ovido - Quiz & Flashcards