Alla inlägg den 23 juni 2009

Av M - 23 juni 2009 22:48

Idag... ja, vad har vi gjort idag?

Fikat och lekt och försökt kratta ihop en massa trädfrön som ett gigantiskt träd på vår tomt släpper ifrån sig. Det ser ut som att det snöar och gruset bakom huset är alldeles vitt och luddigt och så även på andra sidan häcken.

Det virvlar omkring ÖVERALLT... in i huset, ner i vagnen... till och med in på affären. Ruskigt pinsamt att veta att det är MITT träd som orsakar detta frökaos.

Och inte hjälper det vare sig att skälla eller be vänligt. Fröken Träd sår sina vildfrön hur mycket hon vill ändå. Undrar hur många småträd hon har spridit ut över samhället genom åren?

Nog för att jag har kallats för frögurka, men det här tar ändå priset... *L*

Imorgon skall jag ringa kommunen och fråga om de kan hjälpa mig att fälla det, för det måste sågas på så vis att det kommer att ramla tvärs över en väg. Och det har jag ingen lust att vara ensamt ansvarig för...


För övrigt så har det blivit vagnpromenad idag. Också.

På eftermiddagen kom en kompis med döttrar på lekbesök.

Och så har Trean och jag och hennes moster och (ingifta)morbror pysslat om morfar lite med middag och trädgårdshjälp. Mysig kväll!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards