Alla inlägg den 22 juni 2009

Av M - 22 juni 2009 22:25

Jag och Trean saknar fortfarande de två Äldsta.

Tvåan (precis som Ettan redan hade inplanerat) blir också kvar en vecka till på västkusten, så det är bara för mig att fortsätta fixa och dona på kattvinden.

(Men jag saknar så hjärtat skall brista...)


Åååååh vad roligt det skall bli att överraska Ettan med ett nytt rum!!!

Fast det kommer ju inte att vara helt färdigt. Väggarna skall fixas till och så, men det blir till hösten.

Så här såg golvet ut från början.

Eller nej förresten, nu luras jag.

Så såg det INTE ut.

För från början så var vinden ännu mer fullproppad med en massa saker. (nu är det det andra vindsutrymmet som är fullproppat istället... för var skulle jag annars göra av alla pinaler?! *L*)

Sänggavel till dubbelsäng, säckar med kläder, lådor med leksaker, skräp och allehanda pick och pack.

Efter lite eftersökningar så vågade jag börja riva upp golvskivorna och under dem fann jag detta!!!

Nu är hela golvet uppe i ljuset. Inte världens vackraste med en massa spackelfläckar, spikhål, spikar och en del målarfärg och spilld klarlack.

Men jag har såpaskurat och det kommer nog att målas i sinom tid.

Väggen med snedtak kommer jag att panela och måla vit och motstående vägg kommer att få en tapet som Ettan själv får välja.

Idag har jag skruvat upp lite hyllor och möblerat och fixat. Mysigt blir det och bilder kommer när jag känner mig lite mer färdig.

Vill springa på loppis och fynda!!!


På tal om fynd så var jag in en sväng på "Hela människan"  i grannbyn förra veckan.

Där hittade jag bland annat dessa lampor för 50 respektive 60 kronor stycket. Inklusive skärmar.

Helt oki och jag "behövde" faktiskt nya till vardagsrumsfönstren. De jag hade innan var adventsstjärnor på fot, fast med andra skärmar på. Trista saker med en tunn stång och ekfot. INTE min smak eller stil egentligen. Men NU är jag nöjd. Hihi.


Och så vill jag visa mina glada strumpbyxor som passade så bra ihop med skorna och resten av outfiten när jag och Skruttan var på bröllop.

Äppelknappen är en favorit som jag sydde dit då originalknappen till slejfen ramlade bort.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards