Alla inlägg den 18 juni 2009

Av M - 18 juni 2009 16:59

Ibland tycker inte Trean att det är så roligt att vara ute på vagnpromenad.

Då måste Morsan hitta på något.

 

BLÄÄÄÄOP säger grodan! BLÄÄÄÄÄÄÄOP!

 

Morsan är ganska kul ändå...

Titta!!! Jag kan också!!! BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄOP 


Av M - 18 juni 2009 11:19

Nu är Ettan och Tvåan i släktstugan med mormor och resten av gänget.

Så här ser stugan ut, sett från båten (mobilbild av foto från förra sommaren):


Jag vinkade av min Älsklingar igår morse och grät ögonen ur mig när de försvann utom synhåll.

Jag är INTE bra på att vara ifrån mina Ungar!!!

Men det är bara att bita ihop och tänka på hur kul DE tycker att det är att få ha mormor och morfar och alla mostrar och  morbror för sig själva.


Ringde dem på kvällen för att säga godnatt och de verkade stortrivas - och inte sakna Mamma alltför mycket. Ännu i alla fall. Skönt och skoj att det funkar så bra!!!

Imorse när de ringde hade de knappt tid att prata. Ett gott tecken! *L*
Tvåan kommer hem igen på söndag, för då måste morfar åka hem och jobba en sväng.
Ettan planerar att stanna tills mostrarna skall åka hem, vilket de gör en vecka senare lite drygt.
Men kanske kommer även han med hem på söndag, beroende på väder och längtan och så.

Jag och Trean kommer INTE  att åka ner till stugan i år.
När jag skulle boka tåg så visade det sig att det blir alldeles för dyrt.

Flera tusen för en tågresa tur och retur var INTE vad jag hade tänkt spendera...
Jaja, jag sörjer inte så mycket. Faktiskt. Ärligt.
Klart att jag saknar att åka till stugan och inte få åka båt eller klättra i bergen eller äta tångbröd och aioli och så. Men det kommer en sommar nästa år också och jag är bara såå GLAD att Ettan och Tvåan åtminstone har fått komma ner. Ettan har längtat ända sedan förra sommaren och då lovade jag honom att han skulle få vara där "halva sommaren". Ja, vi får väl se om det kanske blir så i alla fall.
Hihi det är nog ganska skönt för dem att få lite semester från Morsan och bli ompysslade av mormor och alla andra där nere.

Själv hade jag jättesvårt att ta mig för någonting igår.
Kände (och känner!) mig helt handfallen.
Jag är inte van att bara ha EN liten Bebis att ta hand om.

Det brukar ju vara full fart här hemma och tider att passa...
Har försökt sysselsätta mig med en massa praktiska göromål för att få tiden att gå.
Igår sådde jag lite fröer, började röja i snickarboden och fixade med disk och tvätt. Och så kom grannbarnen över och fikade en sväng.
På kvällen tog Trean och jag en liten kvällspromenad, vilket var supermysigt.


Idag vaknade vi vid sjutiden och det här sysselsatte vi oss med på morgonen:

 

Det tar sin lilla tid att klippa häcken med en sådan där gammal rostig sak. Men det går!

......fast nu är jag så trött i fingrarna att händerna bara skakar...... *L*

Skönt dock att ha det gjort innan det utlovade regnet anländer.


Vad vi hittar på resten av dagen återstår att se.

Rensa bland kläderna på vinden och börja sortera kanske?

..........eller sjunka ner i soffan och ha maratonfilmdag med chips och godis....

 Faktum är att jag finner båda förslagen relativt lika lockande. Jag gillar att rensa och greja och det är skönt att bara köra på när energin finns.

Det kanske blir en maratonfilmkväll istället.


Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards