Alla inlägg den 16 juni 2009

Av M - 16 juni 2009 08:19

Idag är det SOL.

Men kallt och lite blåsigt.

Ettan och Tvåan tittar på Barnkanalen.

Trean suger på sin ena stortå.

Idag blir det pack och pack och mera pack...

IFALL ifall Ettan och Tvåan åker med mormor imorgon bitti.

Ettan är helt inställd på det, så han måste jag väl släppa iväg.

Men Tvåan... som är så mammig som det är.

Han får väl bli "mormig" för några dagar istället då kanske... *L*


Jag längtar till stugan.

Plocka snäckor och gunga i hammocken.

Bada i havet är jag inte så överdrivet förtjust i, men åka båt är skoj.

Och vattenskidor.

Vattenskidor åkte jag massor när jag var i tonåren och jag var faktiskt riktigt duktig på det. Åkte på en skida och så där.

I somras blev suget alltför stort och jag övervann till slut min vuxna feghet (det är ju KALLT i vattnet och man kan ju sträcka ljumskarna och jag har inga armmuskler och så vidare...), så jag plumsade i vattnet och stoppade fötterna i skidorna...

...och far min gasade och jag höll i repet och.......

NÄ!

Attans också!!!

Plums och plask och kallsup och brännmaneter innanför våtdräkten...

FRUSTRERAD!!!

Jag hade liksom "glömt" att jag hade en liiiiiiiiite annorlunda tyngdpunkt mot när jag var i tonåren. Med en liten Trea i magen, så var jag liksom lite grand framtung. *Fniss*

Och någonstans så hade jag väl inbillat mig att det bara var att fortsätta skidåkarkarriären så där 20 år senare och kunna komma upp på första försöket.

Då är det tur att man jag är tjurskallig envis...

Jag höll på att ge upp, men det ligger liksom inte för mig, så ...efter femtioelva försök så lyckades jag faktiskt komma upp!!!

(efter en hel del svordomar och frustrerade örfilar på vattenytan)

Och OJ vad skoj det var!!! Jag hade glömt hur ljuvligt pirrigt det är att åka fort, fort och studsa över båtens motorvågor. Eller glida ut bredvid båten och åka på det mer lugna vattnet...

Dessutom blir det en rolig historia att berätta för lilla Trean att jag åkte med magen i vädret när hon blott var 18 nånting veckor gammal...


(försöker förtränga att min syster filmade VARENDA försök att komma upp på skidorna... Haha hon kunde knappt filma på grund av alla mina PLUMS, för hon skrattade så kameran skakade vilt...)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards