Direktlänk till inlägg 15 juni 2009

Hösten är här... eller?!

Av M - 15 juni 2009 21:00

Idag har jag och Tvåan stått och huttrat bredvid fotbollsplanen medan Ettan sprungit sig varm i kylan.

Ettan hade fotbollsträning och den avslutades med lite match.

Hihi det är så gulligt att se "bisvärmen" följa efter bollen.

Idag var de riktigt duktiga och Ettan tog bollen flera gånger och bröt igenom motståndarnas anfall. Härligt!

Hehe snacka om huliganmorsa jag kommer att bli. Jag känner mig själv bara alltför väl och efter att ha stått vid sidan av och skrikit på lillbrorsan i x antal års tid så har jag liksom övat upp min lungkapacitet och röstresurser.


Jaja, HUTTRAT var i alla fall ordet, för det har INTE varit någon sommarvärme idag.

Känns stundtals som att sommaren har hoppat över oss i år och direkt efter en snöig vår så kom höstregnet och snåla vindar.


Innefix blev det därför imorse.

Skönt att ha dammtorkning och sådant gjort innan vi far på västkustsemester med salta bad och krabbfiske.

Kanske kanske åker Ettan och Tvåan med mormor och morfar redan på onsdag morgon. Trean och jag blir då kvar här och går på bröllop och bara myser ett par dagar innan vi tar tåget (eller bussen) och återförenas efter helgen.

Men jag vet inte... liiiiiiiiiiite hönsmorsa är jag nog ändå. Och jag kommer ju att bli SÅ fruktansvärt saknig och längtig efter mina två största Busråttor.


Bjussar på lite interiörbilder efter dagens dammtorkning också...

En av mina fina burkar. Fylld med chokladpulver. Det är min stora last i livet. Jag har inte druckit kaffe/thé/cocacola/pepsi på över tre år. Men varm choklad kan jag bara inte vara utan...

 

En finfin speldosa som jag fyndade på en barnloppis för det förnämliga priset av 3 (tre!) kronor.

I förgrunden Treans nyaste små skor.


Ett av favoritskåpen här hemma.

Det stod  i "snickarboa" när vi flyttade in och när jag undersökte det närmare så såg jag att det kommer från det stora företag som en gång i tiden tillverkade skördetröskor och skotrar här på orten. Där jobbade min far ända tills företaget flyttade till Finland.

Så, i vintras så kom jag på att "jaaaaa, jag tar in det i köket och målar det vitt!". Och det gjorde jag.

Tyvärr är det ungefär en decimeter för brett för att passa perfekt in på väggen, så det sticker ut över fönsterkarmen en bit. Men men. Någon annan dag så får det säkert en annan plats i huset. (varför inte i pysselrummet, med en massa små lådor att förvara nålar och band och knappar och spetsar och så i?)

Alldeles snart - när den beryktade tummen plockas ur - så tänker jag eventuellt måla de små hålen i olika nyanser av rosa och grönt. Däri tänkte jag sedan stoppa fina loppisfyndade kaffekoppar och lite annat smått och gott.

Men det var det där med tumurplockning också.

Kanske att jag blir lite pushad genom att skriva om det här? *Ler stort*


Ha en fortsatt fin kväll!

 
 
Anitha

Anitha

15 juni 2009 23:23

Åååh, en sån speldosa hade jag när jag var liten! Den och en vit plastterrier med svarta öron och röda hjul var mina favoriter när jag var i 1-årsåldern :-) Vilket påminner mig - jag ska göra ett litet inlägg om mina gamla nallar i min blogg. De har 35 år på nacken nu, båda två...

Älskar lilltösens skor! Herregud, så söta de är! Och den där hyllan skulle jag kunna ge min själ för...får nog ta en loppisvända snart, känner jag ;) För inte att tala om en vända för att köpa lite prickiga saker...;P Men innan jag gör nånting sånt, så måste vi ha en stickträff! *tycka* :-D

Kram!

http://aurora-borealis.bloggagratis.se

 
Lycke

Lycke

16 juni 2009 00:19

Vilken härlig blogg du har!! Och vad kul du skriver, ick mig minssan ett antal fniss här jag, jättebra skriver du!!!
Kul att du kommenterade hos mig, blir så glá vid minsta pip jag!!!
Vet du vad!! Jag formligen älskade det där skåpet!! Det är ju som en jättelik sättekasse vetja! blir kanonfint med olika färger inuti..du kunde ju sätta lite tapet i bakväggen också och det skulle va störtmysigt..ååå önskar jag hade ett likadant!
Jättemysiga bilder, blev genast sugen på tomat i köket, varför har jag inte skaffat det än???

Natt-kramar Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Morgana

16 juni 2009 07:44

Anitha: jepp, stickträff MÅSTE det bli minsann :-) Kram på dig, vännen!!!

Lycke: jaaaaaaa, vilken bra idé med tapet i bakväggen!!! Eller vaxduk kanske... Hmm vilken inspiration du kom hit med - tack! :-)

Kram!

 
Ingen bild

Lowa

16 juni 2009 18:48

Vad ljuvlig burk och fin blogg du har... hit kommer jag gärna igen! :)

 
Ingen bild

Morgana

18 juni 2009 22:15

Lowa: varmt välkommen tillbaka närhelst du vill :-)

 
Ingen bild

Persil,ja

24 juni 2009 22:37

Ååå, vilket fint skåp!!!! Älskar såna där fack! Det kommer att bli jättefint med olika färger, men vänta inte, sätt dit koppar eller annat redan nu. De gör sig fint mot det mörka också!!! Jag skulle kanske ha stearinljus, sugrör, värmeljus, disktrasor (tvättade på vänt) servetter, pennor, klädnypor (perfekta till kyl och frysens alla påsar och förpackningar), plaspåsar, bakformar...osv osv osv Oj vad jag ser användningsmöjligheter i den skåpen! Jag har också ställt vår blå skåp så att den sticker in över fönsterkarmen. Det gör inte ett skvatt!!!

 
annkan

annkan

25 juni 2009 17:47

Men ååå, jag tror jag smäller av!!

DET skåpet skulle jag vilja ha!
Tänk så mycket förvaring du får plats med där..
Tycker abselut att du ska försöka få in det i pysselrummet ditt. :-)
Avis, jag?!?? ;-)

http://annkan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Morgana

26 juni 2009 06:53

Persil: hihi ja, jag kommer nog inte att kunna hålla mig. Skall försöka hitta ett fint tyg att sätta framför de nedre hyllorna också. Har tänkt på det lääääänge, men nu har i alla fall en sån där gardintråd kommit upp... återstår "bara" tyg. ;-)

Annkan: ja, det hade väl varit perfekt med ett sånt skåp med tanke på ditt scrappande!!
Du får komma hit och låna det ;-)

 
annkan

annkan

28 juni 2009 12:04

Jaaa, jag kommer omgående, haha.
Stoppar ner lite saker som jag kan ha där under tiden. ;-)

Kram!

http://annkan.bloggagratis.se

 
Kvasthilda

Kvasthilda

9 juli 2009 22:53

Jag bara ÄLSKAR det där skåpet!!!! VILL HA!!! Låter som en skitkul idé att stoppa kaffekoppar eller annat småjox i "hyllorna". Jag hade garanterat hittat nåt litet jox att ställa dit. Har en massa småpryttlar som skriker efter ett sån't skåp. Jättekul att få det på köpet sådär :-))

http://malmdamm.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Morgana

10 juli 2009 07:42

@Kvasthilda: ja verkligen superkul! Och det har tydligen stått på kontoret där min farfar jobbade också, innan det hamnade i snickarboden och sedan mitt kök:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Skapa flashcards